על רקע סערת הפוסט שפרסם אמש בפייסבוק יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו ערך איור אנטישמי תוך שהוא משתמש בתמונותיהם של אהוד ברק, מני נפתלי ועו"ד אלדד יניב, ובעקבות הדיווח על הגשת כתב האישום הצפויה, בכפוף לשימוע נגד אמו שרה נתניהו, טען היום (ראשון) העיתונאי בני ציפר, בתכניתו של גבי גזיתב-103FM, כי הוא "לא רואה בקריקטורה שום דבר אנטישמי". 





"כל קריקטורה היא בעייתית עבור מי שנפגע ממנה", קבע ציפר, שהסביר: "מי שנפגע תמיד חש שמדובר על אומנות נאצית שמכלילה ומעוותת את המציאות. מנגד, היוצר של הקריקטורה רואה עצמו כלוחם חופש. העיתונות והתקשורת תמיד מוציאים קריקטורות ופוגעים באנשים שמקבלים את גורלם בהכנעה, אך ברגע שעושים את הקריקטורה כנגד עמדת התקשורת אז הם נפגעים ומזעזעים".


לדבריו, "אני לא רואה בקריקטורה הזו שום דבר אנטישמי, מדובר על קריקטורה ויש להתייחס אליה בהומור. בכדורגל מלמדים ילדים להפסיד בכבוד, כשעושים על התקשורת קריקטורה עליה ללמוד לצחוק על כך".

 

בתוך כך, הוא התייחס גם לחקירותיה של שרה נתניהו. "אם שרה תורשע אני עדיין אתמוך בה. אני מכיר אותה ואני יודע שהיא הייתה בסדר גמור. ברור לי שכשמנהלים מוסד שנקרא בית ראש הממשלה אז צריך קצת לעגל פינות". 

בפוסט המדובר שפרסם בנו של ראש הממשלה בחשבון הפייסבוק שלו, נראים המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס שמושך בחוטי העולם, לטאה שמושכת בחוטי נציג "הבונים החופשיים", והוא מושך בחוטיו של אהוד ברק אלדד יניב ומני נפתלי. נתניהו נתן לפוסט כותרת בשם "שרשרת המזון" התמונה נלקחה מדף הפייסבוק הימני קיצוני "ממים צפופים נגד קקיהומושיט שמאלני".