תגובות חריפות בליכוד להשתתפותם של כמה מחברי הכנסת של התנועה באירוע של הליכודניקים החדשים אמש. כזכור, באירוע הרמת כוסית של הקבוצה, לקחו חלק השר צחי הנגבי וחברי הכנסת שרן השכל ויהודה גליק. הנגבי לצעירים שהתכנסו במקום: "ככה מתחילות מהפכות. עשיתי כמה מהפכות בחיים בקמפוסים בימית. זה מתחיל באנשים צעירים שכל מה שמניע אותם זה אנרגיה מוטיבציה ונכונות לתת. אחרי הרבה שנים בליכוד אני רואה עוד קבוצה אידיאליסטית כמו המתיישבים. אני מודה על כך שהכנסתם את הממד הזה לליכוד - לכן אף אחד לא יוכל לעצור אתכם". 



עוד אמר הנגבי כי "יש כוחות שקשה להם להבין עד כמה מה שאתם עושים הוא מבורך. בסוף הם יבינו. הניסיונות למנוע מאנשים להתפקד הם בלתי חוקיים. אין הצדקה להקפיא התפקדות באינטנרנט, אני אתגייס שאפילו אדם אחד שהתפקד לא תמנע ממנו הזכות לבחור". דברי תמיכה השמיעו גם ח"כ גליק והשכל. 



האירוע של הליכודניקים החדשים. צילום: סעדיה גורדצקי



הבוקר (שלישי) התייחס לדברים יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן. בשיחה עם אריה גולן ברשת ב', אמר ביטן כי צחי הנגבי מפתיע אותו לרעה. "אם הוא רוצה את הקולות שלהם הוא לא יקבל את הקולות שלנו", הזהיר ביטן.



לדבריו יו"ר הקואליציה, מדובר במאבקים פנימיים בליכוד. יש לנו 2,500 מתפקדים כפולים עם מרצ. זה מעולם לא היה. זאת שיטה להדיח את הליכוד מהשלטון בלי בחירות. זה נראה לך הגיוני", קבע ותהה ח"כ ביטן. 

ביטן גם שלח איום לבכירי הליכוד שמבקשים את תמיכתם של הליכודניקים החדשים. "כל מי שמחפש קולות אצל הליכודניקים החדשים לא יקבל קולות שלנו. שכל אחד יבחר מה הוא מעדיף. אנחנו לא נעבור על כך לסדר היום. מי שתומך באידאולוגיה הזו אין לו מקום אצלנו. נקודה". 

ח"כ יהודה גליק, שכאמור נכח אמש בכנס של הליכודניקים החדשים, הגיב לדבריו של יו"ר, הקואליציה ואמר כי "אני מכבד מאוד את ח"כ דוד ביטן ואני שמח להיות במפלגה שבה מותר לי לא להסכים עם דבריו".

בית הדין של הליכוד יתכנס ביום חמישי הקרוב, לראשונה מאז החל הקמפיין בליכוד נגד "הליכודניקים החדשים"’ שנחשף במעריב סופשבוע, כדי לדון בעתירות להרחיק משורות המפלגה 15 מתפקדים, מרביתם מזוהים עם "הליכודניקים החדשים". הסיבה לעתירה היא העובדה שהשתתפו בהפגנות "נגד השחיתות" שארגנו מני נפתלי ואלדד יניב בפתח תקווה.

את העתירות הגיש אלידור כהן, חבר ליכוד מסניף ערד, המוביל את מטה הפעולה נגד "הליכודניקים החדשים" והצטרפו אליו עוד 10 עותרים. העתירות הוגשו בין היתר נגד ליאור מאירי וירון בן נון, מהפעילים הבולטים בקבוצה שבליכוד חושדים כי הם בעלי אג’נדה שמאלנית המבקשים להשתלט השתלטות עוינת על המפלגה. עם זאת העתירה היא לא נגד היותם חברים ב"ליכודניקים החדשים", התארגנות שכלל לא מוזכרת בעתירה, אלא על כך שנטלו חלק בהפגנות בפתח תקווה.



“ידוע לכל כי השמאל נוקט פעולות מגוונות כדי להפיל את ממשלת הליכוד. אחת הפעולות החמורות שמתבצעת בחודשים האחרונים על ידי השמאל היא הפעלת לחץ כבד על היועץ המשפטי לממשלה כדי שזה יביא להדחתו של ראש הממשלה באמצעות מערכת אכיפת החוק", נאמר בעתירה.