הסיעות החרדיות מתכנסות בשעה זו (רביעי) בכנסת, על מנת לדון בדרכי הפעולה לאור החלטת בג"ץ מאתמול, לפיה חוק הגיוס יבוטל. לפי דבריהם של ראשי המפלגות, החרדים ידרשו את פסקת ההתגברות. יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, אמר כי צריך להחזיר את הכוח לכנסת. שר הבריאות, יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים (יהדות התורה), אמרו כי יפעלו לכך שהכנסת תתקן את החוק. 


השר דרעי אמר כי "הבעיה של הפסיקה היא בעיה של כל הכנסת לא רק שלנו. אנו נסתדר. כל מי ששותף לקואליציה מחויב להסדר של בני  ישיבות. גם השר ליברמן גם כחלון. כל שותפי הקואליציה יודעים למה נכנסו. חלק מההסכם הקואליציוני אומר שאנו שותפים עד לפסיק האחרון". 
"אנחנו הכי נאמנים מכולם. כל 13 המנדטים", המשיך דרעי. "אנו משוכנעים שכל חברי הקואליציה יצביעו על כל תיקון שיחליטו היועצים המשפטים. אני לא מודאג מזה. אני מודאג מהמסה של ההתערבות ואני מכבד את בית המשפט העליון. לפעמים המסה עושה את שלה בסוף. בית המשפט, פסק דין אחרי פסק דין, משנה סטטוס קוו וסדרי חיים. יש ויכוחים ציבורים ופוליטיים שבינם לבין המשפט אין שום דבר. זה עניין ערכי".

"אנו כל הזמן עובדים אצל שופטי בית המשפט העליון"

דרעי מחה על התערבות היתר, לדעתו, של בג"ץ בעבודת הכנסת והממשלה: "אם היו חמישה שופטים חרדים היתה תוצאה ברורה. זה עניין ערכי של השקפת חיים. לצורך זה הציבור בוחר את נציגיו ולהחליפם. אבל לא יכול להיות שאנו מתמודדים בבחירות נאבקים על המקומות שלנו ומישהו אחר מנהל אותנו. אנו כל הזמן עובדים אצל שופטי בית המשפט העליון. פעם על המרכולים, על הדיור, על הכותל, על הכשרות ועל דירה שלישית ועל כל דבר. הסתדרו כאן סדרי שלטון". 
"כשהשופטים ייבחרו על ידי התושבים, תהיה להם אותה זכות להתערב, אבל לא יכול להיות שיש ועדת מינוים שממנה שופטים במועדון די סגור ויש להם זכות וטו על כל מינוי בעליון. פה מדובר על עניינים ערכיים שמי שצריך להחליט בהם זה ממשלת ישראל מאוחדת וחברי הכנסת".
"לכן אני חושב שהכנסת חייבת להתעשת ולהחליט. אין פה שיקולים פוליטיים של ימין ושמאל, אופוזיציה וקואליציה. או שנפזר את הכנסת ושהעליון יקח אחריות על הכל או שיחזירו את הכוח לכנסת". 

השר ליצמן הזהיר את חבריו לקואליציה ואמר כי הסכמים קואליציוניים צריך לקיים. "נדרוש את סעיף ההתגברות", הבהיר. יו"ר ועדת הכספים משה גפני, הוסיף כי "אין זכות קיום לעם היהודי בלי לומדי התורה. בג"ץ הקדיח את תבשילו. אנחנו נתקן את החוק. אחרת אנו מידרדרים לשלטון דיקטטורי".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר כי  ביטול חוק הגיוס היא בעיה גדולה יותר של שלטון החוק מאשר של הציבור החרדי. "אנחנו נמשיך ללמוד תורה עם ובלי חוק".

לא מאיימים בבחירות

עם זאת, החרדים לא מאיימים בהליכה לבחירות או במשבר קואליציוני. יו"ר סיעת יהדות התורה, אליעזר מוזס, אמר בערוץ הכנסת שבג"ץ נתן לכנסת ארכה של שנה לתקן את החוק ולכן אין צורך לאיים כרגע. לדבריו, החרדים ידרשו שמהלך השנה הזו, תועבר פיסקת ההתגברות שתמנע מבג"ץ לפסול את החוק גם במהלך השנה.