על אף התפטרותו של חבר הכנסת יגאל גואטה (ש"ס) בעקבות השתתפותו בחתונה גאה של אחיינו, יש אפשרות שהוא יישאר בשורות המפלגה, כך נחשף הערב (רביעי) בחדשות 2. בתוך כך, הסערה סביב הסוגיה מסרבת להירגע, כאשר מצד אחד הרב שמעון בעדני ממועצת חכמי התורה מתנגד להתפטרותו, בעוד שהרב ציון בוארון טען כי עליו לעזוב. 



"זה בגדר של אדם שקורע ספר תורה ומוחא כפיים", קבע הרב בוארון, שקרא לראשי התנועה "להסיק מסקנות בהתאם". ואולם, ביממה האחרונה נודע כי מתקיימים מגעים לפשרה בנושא, כאשר ישנה אפשרות סבירה בהחלט שגואטה יישאר בתפקידו, זאת מפני שאף חבר במועצת חכמי התורה לא חתם בפומבי נגד המשך תפקודו. בנוסף, הח"כ לא שלח מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת, כפי שנהוג במקרה שכזה, אלא רק ליו"ר תנועתו אריה דרעי. ההערכה היא שהוא יישאר במפלגה, אך ייאלץ להתנצל על המעשה. 


דרעי. יצטרך להכריע בסוגיה. צילום: אלכס קולמויסקי, פלאש 90
דרעי. יצטרך להכריע בסוגיה. צילום: אלכס קולמויסקי, פלאש 90


בתוך כך, בש"ס אמרו מספר גורמים כי אלי ישי הוא זה שעומד מאחורי הצפת הסיפור הזה והעלתו על סדר היום. בכל אופן, ההכרעה תיפול לאחר שובו של דרעי מאוקראינה.

אחותו של גואטה: "מה בסך הכל הוא עשה?"

בעוד שפעילי התנועה דרשו מראשי התנועה לסיים את דרכו של גואטה, אחותו סוזי בן צבי, תקפה בחריפות את ההחלטה: "מה אח שלי גנב? הוא רצח? מה בסך הכל הוא עשה? בא למסיבה של האחיין שלו? בגלל זה צריך לפטר אותו?".

היא הוסיפה כי היא "מאוד כועסת על ש"ס. כל השנים הצבעתי למפלגה, אך שידעו שאני לא אצביע להם יותר בחיים שלי וגם אשכנע אנשים אחרים לא לתמוך בהם".

מהח"כ שעומד בלב הסערה נמסר: "אמשיך לעשות כל אשר לעיל ידי לתנועת ש"ס, זה הבית שלי וימשיך להיות הבית שלי". כמו כן, הוא סיפר כי "אנחנו שימחנו אותו, אך אמרתי לילדיי שאנחנו משמחים אותו כי הוא בן אחותי, אבל תדעו שהתורה אומרת שזה אסור, ושזו תועבה ואין לי שיקול דעת בנושא הזה". בעבר הוא אמר כי "בכל חברה יש אחוז מסוים של חולי. אם התורה אומרת שזה אסור, אז זה אסור".