בית הדין של הליכוד יתכנס היום במצודת זאב בתל אביב כדי לדון בעתירות לסלק משורות התנועה 15 פעילי מפלגה, מרביתם אנשי קבוצת הליכודניקים החדשים. בעתירות נטען כי השתתפו בהפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה ובכך סייעו לשמאל בניסיונותיו להביא להפלת ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלתו.



הדיון יתקיים בפני אב בית הדין עו"ד יאיר לחן והשופטים עו"ד יעקב מצא ועו"ד עמנואל ויזר. את הקמפיין נגד הליכודניקים החדשים, שנחשף לראשונה ב"מעריב־סופהשבוע", מובילים יו"ר הקואליציה דוד ביטן ואלידור כהן, פעיל ליכוד מערד, שיזם את העתירות, בגיבוי ראש הממשלה.



בין המועמדים לסילוק מהמפלגה נמצא ליאור מאירי, מראשי קבוצת הליכודניקים החדשים. אתמול הגישו עורכי הדין איתן הברמן ומישל נגר, באי כוחם של


מאירי ושל כמה מחבריו, העומדים היום לדין, את תשובתם וקראו לדחות את העתירות על הסף.



ההפגנות בפ"ת. בעתירות נטען כי הליכודניקים החדשים לקחו בהן חלק. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
ההפגנות בפ"ת. בעתירות נטען כי הליכודניקים החדשים לקחו בהן חלק. צילום: תומר נויברג, פלאש 90



בפתח התשובה הובאו שורה של ציטוטים בוטים נגד נתניהו, בנוסח "ביבי, בושה למדינה שאתה ראש הממשלה שלה, פחדן עלוב" ו"יאללה, לך הביתה ביבי... שיגעת את כולם", שפורסמו לטענתם בעבר על ידי מגיש העתירה עצמו, אלידור כהן. עורכי הדין שואלים: “על פי גישתו של העותר בעתירתו, מה דינו של מי שפרסם את הדברים האלה?".



לדבריהם, איש בזמנו לא הגיש עתירה כדי להפסיק את חברותו של כהן בליכוד, וגם לו הוגשה עתירה כזו היה בין הדין דוחה אותה בצדק, "כי בדמוקרטיה שלנו מותר לומר גם את הדברים האלה, ועל זה ייאמר טול קורה מבין עיניך”.



לגופה של העתירה הם אומרים כי אין מקום להפסיק את חברותם של המשיבים במפלגה. "לא הוצג בדל ראיה להוכיח כי המשיבים לא קושרים את גורלם עם הליכוד, פועלים לשיפור וחיזוק המפלגה מבפנים ונאמנים לערכי המפלגה".



עורכי הדין טוענים כי שום מוסד מפלגתי לא קבע איסור על חבר ליכוד להשתתף בהפגנות בפתח תקווה, וכי בהיעדר איסור כזה לא תיתכן הוצאת חבר וביטול חברותו בליכוד.



חשיפת מעריב סופהשבוע
חשיפת מעריב סופהשבוע



לעומתם, היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, העביר אתמול לבית הדין את עמדת המפלגה ולפיה ההפגנות המתקיימות בכיכר גורן בפתח תקווה במהלך החודשים האחרונים הן "הפגנות פוליטיות של מחנה השמאל, שמטרתן להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה כדי שיגיש כתב אישום נגד ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו, יו"ר תנועת הליכוד, ולגרום דרך כך להפלת ממשלת ישראל".



לדבריו, השתתפותם של פעילים בליכוד בהפגנות אלה מהווה עילה להפסקת חברותם בתנועה, והוא מבקש מבית הדין לקבל החלטה כזאת. לעתירות וגם


לעמדת עו"ד הלוי צורפו ראיות לכאורה על השתתפות הנתבעים בהפגנות.



בתוך כך שיגר אתמול עו"ד הלוי מכתב לליאור מאירי ובו דרש ממנו להפסיק בתוך שבוע ימים את השימוש בשם "ליכוד" באתר האינטרנט של הליכודניקים החדשים, בפייסבוק או בכל מדיה דיגיטלית, אחרת ינקוט נגדו הליכים משפטיים.