יו"ר הקואליציה התייחס הבוקר (חמישי) בראיון לגל"צ לפסיקת בג"ץ בעניין גיוס החרדים והמשבר בקואליציה סביב כך. "בית המשפט העליון גרם לנו לכאב ראש רציני, עשרות שנים שבג"ץ מתייחס לעניין וזה דבר שצריך להסתיים אחת ולתמיד", אמר ביטן והוסיף כי "המפתח לקואליציה נמצא בידי ליברמן וכחלון". ביטן ציין כי מפלגתו תומכת הרבה זמן בפסקת ההתגברות המאפשרת לממשלה לאכוף את פסיקת בג"ץ אך הדגיש כי הוא מחכה להחלטת ראש הממשלה נתניהו בעניין.

כזכור, ברוב של שמונה שופטים מול אחד, קיבל שלשום בית המשפט העליון את עתירתם של התנועה לאיכות השלטון ושל מפלגת יש עתיד נגד התיקון לחוק טל, חוק הגיוס שמאפשר למדינה שלא לגייס בני ישיבות. הנשיאה מרים נאור, אשר כתבה את חוות הדעת המרכזית של שופטי הרוב, קבעה כי "הסדר הגיוס החדש פוגע בשוויון בצורה עמוקה באופן המקים פגיעה בזכות החוקתית לכבוד האדם". 

יו"ר הקואליציה הוסיף כי צה"ל צריך להודות כי אין טעם בגיוס בני הישיבות החרדים. "פעם אחת הגיע הזמן שהצבא יגיד את האמת - שהוא לא יכול לקבל אותם", ציין ביטן, "אם החוק של לפיד היה חוקתי, אז גם זה צריך להיות".

ליברמן: "אין סיבה לצאת להרפתקאות שלא יביאו שינוי"

בתוך כך, שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס למשבר הגיוס בראיון לכאן ב'. ליברמן תקף את בית המשפט העליון ואמר כי "בג"ץ מתערב בדברים שהשכל הישר לא מבין למה. הרשות השופטת נכנסה בבוטות לתחומים של הרשות המבצעת והמחוקקת".

שר הביטחון ציין שאין כוונה לפרק את הקואליציה סביב המשבר. "אני לא בא לרצות לא את החרדים ולא את האופוזיציה. לאף אחד אין עניין במשבר פוליטי חוץ מהתקשורת והאופוזיציה. אין שום סיבה לפרק את הקואליציה וללכת להרפתקאות שלמעשה לא יביאו לשום שינוי", אמר.