יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן קרא היום (חמישי) לבית הדין של הליכוד להרחיק משורות המפלגה את הפעילים שנטלו חלק בהפגנות בפתח תקווה נגד היועמ"ש. ביטן הגיע לבית הדין, שהתכנס במצודת זאב בתל אביב והחל לדון בעתירות לסילוק 15 פעילים, מרביתם "ליכודניקים חדשים" וביקש להצטרף לעתירות.



ח"כ ביטן טען בדבריו כי מי שלקח חלק בהפגנות בפתח תקווה ידע היטב שמטרתן היא להפיל את ראש הממשלה ובכך להפיל גם את הליכוד. "צריך להבין קודם כל שכולם יודעים מה מטרת ההפגנה בפתח תקווה. העובדה שהם באו רק בסוף למרות שהיו 41 הפגנות זה משמש לרעה נגדם כי אז הם יודעים במדויק מה מטרת ההפגנה, איזה שלטים הפיצו. מה אומרים המארגנים שלה, מה הם רוצים ואת מי הם מייצגים. זה לא מצב שהם באו באופן כללי ולא יודעים מה המטרה”.



"שימו לב מה קורה בשטח”, אמר ביטן, “יש העצמה של החשדות נגד ראש הממשלה באמצעות הפרשנויות בתקשורת והדלפות בתקשורת ובאמצעות ההפגנה בפתח תקווה. התפיסה שמאחורי ההפגנה היא להשפיע על דעת הקהל ולנצל את החקירות ללא קשר לתוצאותיהן. ההשתתפות בהפגנה יש לה מטרה. ליצור אוירה של עננה של שחיתות בלי קשר לתוצאות החקירות. הם רוצים עכשיו בחירות”.



"אם הם באו להפגנה זה מלמד שהם לא באו סתם. מרצ והעבודה עומדים מאחוריהם. בסופו של דבר, על זה בית הדין צריך לתת את התשובה, הם אומרים שמטרתם זה הפלת נתניהו. נתניהו הוא ראש הליכוד. הוא מזוהה עם הליכוד זיהוי מוחלט לכן הפלת נתניהו זה בעצם הפלת הליכוד”.



לדברי ביטן היה בעבר תקדים שבו בית הדין של הליכוד הרחיק משורות המפלגה חברים בסיעת הליכוד בההסתדרות משום שיצאו בגלוי נגד אחד משרי המפלגה. "כשאתה תוקף בעל תפקיד, את יו"ר הליכוד, יש לזה משמעות. הם לא יכולים להשתתף בהפגנות נגד הליכוד. אין פה עניין של חופש ההפגנה. אנו לא ניתן לנצל את הדמוקטריה נגדנו. דמוקרטיה חשובה אבל כך גם ההגנה מפני השתלטות עוינת של אנשים שבאים להחליש אותה לפגוע בה או להפיל אותה”.



כאן עבר ביטן לדבר על תופעת הליכודניקים החדשים ואמר כי "הבעיה זה הפוטנציאל שלהם. הם יכולים להביא אנשים מהרשימה המשותפת, מהעבודה או מיש עתיד ולהכניס לכאן 60 אלף איש ואז אין מפלגה. אז מה, בגלל שאנו דמוקרטים לא תישאר לנו מפלגה?. הבסיס של ההצטרפות שלהם והפוטנציאל שלהם הוא הבעייתי ולכן אני מבקש מבית הדין לתת החלטה בעניין הזה”.



לעומתו ח"כ יהודה גליק שהגיע להזדהות עם הליכודניקים החדשים ביקש להגן עליהם ואמר: “העתירה הזאת פוגעת בליכוד כל כך עמוק כי אם מישהו מחזיק שלט וכתוב עליו ‘מושחתים לכו הביתה’ ואז בא מישהו ואומר שזה נגד הליכוד, פרוש הדבר הוא שהליכוד מושחתים. זה מה שהוא אומר".



“אני מאוד פוחד על מה שקורה בליכוד בנושא של סתימת פיות. אני מאוד חושש שאם חלילה העתירה תתקבל וכל מי שיילך לאיזה הפגנה יסולק. לליכודניקים החדשים יש סעיף באג’נדה של ניקוי אורוות והקפדה על טיהור מידות. כשיש הפגנה בפתח תקווה שזה הנושא שלה, מתבקש שהם יבואו כדי שהתקשורת לא תוכל לומר שיש הפגנה של השמאל נגד השחיתות. מתבקש שיהיו שם ליכודניקים. אני שמאמין בחפותו של ראש הממשלה רוצה שהיועמ"ש יעשה את עבודתו מהר כדי שתוכח חפותו של ראש הממשלה. אני רוצה שהיועמ"ש ימהר בטיפול כדי שראש הממשלה יתמקד בהובלת המדינה".



הדיון המתנהל בפני הרכב של שלושה שופטים נפתח בדבריו של עו"ד משה איפרגן בשם העותרים ובדברי תשובה של עו"ד איתן הברמן בשם המשיבים. לאחר דברי חברי הכנסת דיבר היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, שגיבה את העותרים וביקש לסלק משורות המפלגה את הפעילים שהשתתפו בהפגנה בפתח תקווה. בין אותם פעילים נמצא ליאור מאירי, מראשי הליכודניקים החדשים, הנוכח באולם.