בעקבות סערת התפטרותו המאולצת של חבר הכנסת יגאל גואטה מש"ס, בעקבות השתתפותו בחתונה גאה של אחיינו, טען הבוקר (ראשון) הרב חיים אמסלם, בתכניתם של דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, כי "בחרדיסטן אין חמלה", והוסיף: "מי שמחפש ספרדיות מתונה שיכולה להכיל את התופעה הזו אל לו לפנות למפלגת ש"ס".



"ח"כ יגאל גואטה טעה פעמיים", קבע הרב אמסלם, שהסביר: "הומוסקסואליות היא דבר אסור מן התורה, ולפני שנתיים הוא כיבד את חתונתו של אחיינו הגאה. שנתיים לאחר מכן הוא פרסם שהלך לחתונתו. הוא לא יודע באיזו מפלגה הוא נמצא?".



לדבריו, "גואטה לא גדל בעולם הישיבות, הוא לא בשר מבשרו של העולם החרדי, אלא יהודי מהשדרות הפשוטות. כשאני אמרתי בעבר שתורה צריכה ללכת עם עבודה, שאסור להגלות בנות ספרדיות ושצריך לשרת בצה"ל דחו אותי והרחיקו אותי מש"ס. למרות זאת, אני עדיין טוען כי זו מצווה מן התורה ללכת לעבוד ולשרת. הורחקתי מש"ס היא העתק של אגודת ישראל הליטאית".



 


"בחרדיסטן אין חמלה", הוסיף הרב חיים אמסלם, שאמר גם כי "אם הרב עובדיה יוסף היה חי הוא היה קורא לגואטה ועושה לו 'נו נו נו' ומסיים את הסיפור הזה. ש"ס אינה עוד מפלגת ספרדים מסורתיים, אלא מפלגה חרדית כמו זו של גפני וליצמן. מי שמחפש ספרדיות מתונה שיכולה להכיל את התופעה הזו אל לו לפנות למפלגת ש"ס. אם גואטה ילך תהיה לש"ס בעיה גדולה בתדמית הציבור הכולל ובשוליים המסורתיים בפרט, אך במידה הוא יישאר השוליים הקיצוניים יעשו בעיות למפלגה".

בהתייחס לח"כ לשעבר אלי ישי, שעזב את המפלגה, ציין הרב כי "אלי ישי לא נפלט משום מערכת, הוא רצה כבוד וגדולה שלא הייתה מגיעה לו. אני לעומתו נלחמתי על דעות ואידאולוגיה, ואני מקווה שאוכל להשמיע את עמדותיי בכנסת הבאה. אני יודע בוודאות גמורה שאריה דרעי וחבריו מסתובבים מזהירים פוליטיקאים מפניי כפי שליצמן עושה ללפיד. אמר לי ראש מפלגה שניהלתי עמו משא ומתן שהוא קיבל רגליים קרות מחשש להשוואה ליאיר לפיד".

בתוך כך, הוא התייחס גם להחלטת בג"ץ, שביטלה את חוק גיוס חרדים. "אני לא אוהב את החלטות הבג"ץ האחרונות, אך לעתים הן מחזירות אותנו לשפיות. החרדות המקורית ראתה בגיוס לצה"ל מצווה ולא חובה והציבור אינו רוצה להיות פראייר. רוב הציבור אוהב לשמוע זאת וזה הופך אותי למסוכן עבור המפלגות החרדיות, מכיוון שלדעתם אני מסכן את המפלגה מתרחקים ממני".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן