סימן שאלה סביב היוזמה של השרים שקד ובנט: שר האוצר משה כחלון צפוי להתנגד ל"תכנית החוקתית" להגבלת הרשות השופטת. לפי דיווח הערב (ראשון) בערוץ 2, השר כחלון, שבלם בעבר יוזמות שנועדו לפגוע בבג"ץ, עשוי לבלום את היוזמה הנוכחית של שרי "הבית היהודי". כחלון שומר בינתיים על שתיקה רועמת בסוגיה. ההערכה היא ששר האוצר לא יאפשר להצעת החוק לעבור בגרסתה הנוכחית.



כזכור, שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד גיבשו תכנית משפטית שמטרתה להגביל את בג"ץ, וזאת באמצעות השלמת חוקה לישראל אשר תביא להשבת האיזון בין שלוש הרשויות. התכנית, לחוקק את חוק יסוד: החקיקה, הכולל בתוכו את פסקת ההתגברות, המסדירה מצבים בהם בית המשפט פסל חוק והכנסת שבה ומחוקקת אותו בתנאים מסוימים. היזומה גובשה נוכח שורה של פסקי דין שניתנו לאחרונה על ידי בית המשפט העליון והפרו את הסטטוס קוו שהתקיים לאורך שנים בין הרשויות המחוקקת והמבצעת לרשות השופטת. 

 נפתלי בנט ואיילת שקד. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
נפתלי בנט ואיילת שקד. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

  

גם בקרב שותפותיה הקואליציוניות האחרות של מפלגת "הבית היהודי" ישנה "בטן מלאה" על השרים בנט ושקד שהלכו על המהלך באופן חד צדדי. יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן צפוי לתמוך במהלכי חקיקה עוקפי בג"ץ בשתי סוגיות בלבד: הגיוס והמסתננים. לפי הדיווח, ח"כ ביטן מבין שללא פשרה בין הקואליציה לאופוזיציה לא תהיה התקדמות בסוגיות אלה. גם בשל כך, פוחתים סיכויי ההצלחה של יוזמת השרים בנט ושקד.