יוזמה חדשה בליכוד נגד "הליכודניקים החדשים". פעילי המפלגה בארץ פועלים בקרב ידידי הליכוד בארצות הברית למנוע מתן תרומות לשרים וחברי כנסת התומכים בחברי התנועה. מדובר ביוזמה של אליסיה אסייג ומשה סבח, שפנו לאיש העסקים ריי מילר מדנבר, קולרדו, וגייסו אותו לפעולה בנושא.



מילר, בעלים של חברת אחזקות ופיננסים הנסחרת בוול סטריט שלח מכתב אל כל חברי אגודת ידידי הליכוד בארצות הברית ואל חברי שדולת אייפק, תאר ביניהם את "ניסיון ההשתלטות" של הליכודניקים החדשים על מוסדות הליכוד וקרא להם להימנע מהעברת תרומות לשר צחי הנגבי, לשרה גילה גמליאל ולחברת הכנסת שרן השכל התומכים בקבוצה.



שרים וח"כים מהליכוד באירוע של הליכודניקים החדשים. צילום: סעדיה גורדצקי



"הליכודניקים החדשים" יהרסו את הליכוד מבפנים וישנו את מאזן הכוחות בישראל לטובת השמאל, מה שישפיע על הביטחון והערכים שאנו רוצים לשמר", נאמר במכתב. מדובר במהלך המצטרף לעתירות שנדונו ביום חמישי שעבר בבית הדין של הליכוד להרחיק משורות המפלגה פעילים ומתפקדים שהשתתפו בהפגנות "נגד השחיתות" ונגד היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה, מרביתם חברים בקבוצת "הליכודניקים החדשים".



בדיון שמעו שופטי ההרכב את טענות הצדדים וימשיכו בדיון לאחר החגים. בפני בית הדין מונחת עתירה נוספת של עופר בינשטוק נגד "הליכודניקים החדשים" המשתרעת על פני מאות עמודים והכוללת ראיות לכאורה המצביעים על כך שהקבוצה מנסים להשתלט השתלטות עויינת על הליכוד, טענה המוכחשת על ידם בתוקף.



בנוסף לכך פנה בשבוע שעבר היועץ המשפטי שלהליכוד עו"ד אבי הלוי לליאור מאירי, מראשי "הליכודניקים החדשים" בדרישה להפסיק לאלתר שימוש במותג ליכוד בכל אחד מפרסומיהם שכן אחרת יפנה לערכאות משפטיות נגדם.