פגישה פומבית ראשונה בין רה"מ ונשיא מצרים: רה"מ בנימין נתניהו נפגש הלילה עם מקבילו המצרי עבד אל-פתח א-סיסי, בשולי עצרת האו"ם שנערכת בניו יורק. במסגרת הפגישה שערכה כשעה וחצי, דנו השניים, שמדברים בטלפון מעת לעת, במגוון נושאים אזוריים, ביניהם קידום תהליך השלום בין ישראל לרשות הפלסטינית. 



הפגישה התקיימה במלון פאלאס, בו מתגורר המנהיג המצרי בעת ביקורו בניו-יורק, כחלק מהשתתפותו בעצרת הכללית של האו"ם. מלשכת ראש הממשלה מסרו לאחר הדיון כי הוא היה "מקיף" ועסק ב"בעיות באזור". בנוסף, נמסר כי א-סיסי "הביע נכונות לסייע במאמצים להשגת שלום בין ישראל לפלסטינים".



מוקדם יותר הוא התראה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לאחר הפגישה הוא אמר בתדרוך עם כתבים כי השניים עסקו רבות בנושא האיראני, והוסיף כי "גם ירושלים וגם וושינגטון רואות את הנושא מנקודת מבט דומה".

לדבריו, בניגוד להשקפת הבית הלבן בנושא בתקופת הנשיא לשעבר ברק אובמה, שציין בעבר כי הוא באיראן נעוץ הפתרון לבעיות במזרח התיכון, טראמפ רואה את איראן כבעיה.



מלבד זאת, רה"מ אמר כי הוא "חש בשינוי במערכת השלטון האמריקאית כלפי איראן, וכי זה יש לכך השפעה גם על הקהילה הבינלאומית". "לאמריקאים יש רצון לתקן את ההסכם והצעתי תכנית לעשות זאת", ציין נתניהו בלי להיכנס לפרטים.  כמו כן, הוא טען שבמהלך הפגישה הוא הביע את עמדתו "בבהירות ככל האפשר", לפיה אם לא ישתנה ההסכם, "זה יוביל להתגרענות של איראן".

מוקדם יותר, נשלחה בפעם השנייה בתוך שלושה ימים מעטפה חשודה המכילה חומר לבן לבניין הקונסוליה הישראלית בניו יורק, שנסגרה בעקבות כך. בנוסף, חבלנים של משטרת ניו יורק הוזנקו למקום. מהקונסוליה נמסר כי העניין בבדיקה. להבדיל מהמקרה שאירע ביום שישי, הפעם אין דיווחים על איומים שהתלוו למעטפה.

כזכור, ביום שישי בערב (שעון ישראל) הגיעה לקונסוליה הישראלית בתפוח הגדול מעטפה ובה חומר לבן. בשל האבקה, הקונסוליה נסגרה כל העובדים בה הצטוו להישאר במקום עד לסיום הבדיקות.