על רקע הקמת ממשלת האחדות הפלסטינית, שצפויה לקום ברצועת עזה אם יתקבלו הסכמות על כך, טען הבוקר (שני) בכאן ב' ח"כ אבי דיכטר, יו"ר מועצת ועדת חוץ וביטחון, כי הוא "חושש שהרוסים ינסו להיכנס לזירה הפלסטינית כמשקל כנגד ארצות הברית". הוא הוסיף כי "מתאבד פלסטיני שרצח ישראלים נחשב לגיבור בעיני אבו מאזן ואת הרוסים זה לא מעניין".  



"אני חושש שהרוסים ינסו לבחוש בקדרה האזורית מעבר לסוריה", אמר דיכטר, שהוסיף כי "אנחנו, מדינת ישראל, צריכים לראות שהרוסים לא יהיו שחקן נוסף פרו פלסטיני. כרגע, לצערנו אנו לא רואים קריאות מרוסיה לגבי הטרור הפלסטיני".


אבו מאזן. "מתאבד שרצח ישראלים נחשב לגיבור בעיניו". צילום: רויטרס
אבו מאזן. "מתאבד שרצח ישראלים נחשב לגיבור בעיניו". צילום: רויטרס


לדבריו, "כשהרשות הפלסטינית נותנת משכורות למחבלים, כך מחבל כמו עבדאללה ברגותי, שיושב על 67 מאסרי עולם, ייצר חגורות נפץ שביצעו איתן פיגועים רצחניים באינתיפאדה השנייה. האיש הזה עד היום קיבל משכורת מהרשות על סך 700,000 שקל וכך גם משפחות של מחבלים מתאבדים או כאלה שנהרגו בעת ביצוע פיגועים, זוכות לתשלום". 

"אני מקווה שלא תהיה טעות ישראלית לשחרר את מרואן ברגותי ויישאר בכלא עד יומו האחרון", הוסיף יו"ר ועדת חוץ וביטחון, שקבע גם כי "אנחנו רואים את אבו מאזן מתפתל ומנסה לשלם את הכספים למחבלים בדרכים עוקפות. מחבל הוא מחבל בכל השפות".