ישראל נחלה הפסד בקרב המדיני מול הפלסטינים אך המאבק נמשך. בשבועות האחרונים הרשות הפלסטינית חידשה את מה שזכה לכינוי בעבר "האינתיפאדה המדינית" ומנסה להתקבל לארגונים בינלאומיים כחברה מן המניין. כעת על הפרק עומד ניסיון הצטרפותה ל"אינטרפול" ארגון השיטור הבינלאומי.



ישראל ניסתה היום (שני) למנוע את העלאת הבקשה למליאה דרך הוועד המנהל של הארגון בטענה כי הרשות אינה עומדת בקריטריונים המגדירים מדינה ועל כן אין מה לדון בבקשת ההצטרפות. הוועד המנהל דחה את הדרישה הישראלית בטענה כי הוא אינו יכול להחליף את שיקול דעתה של המליאה בנושא הזה ולכן אישר את הדיון בבקשה.



הדיון בבקשה צפוי להתקיים ביום רביעי, ל"מעריב אונליין" נודע כי הנציגות הישראלית תבקש לערוך דיון פרוצדורלי בשאלה מהי מדינה ובכך להביא את המליאה למסקנה כי הרשות הפלסטינית אינה עומדת בקריטריון וכך ממילא הדיון בבקשה יהיה מיותר. יצויין, כי על מנת להתקבל לארגון, על הבקשה לקבל רוב של שני שליש. רוב שככל הנראה יש לפלסטינים.



באותו הזמן, מופעל על הפלסטינים לחץ ממדינות שונות, בראשן ארצות הברית, שייסוגו מההצעה. מהלך דומה הופעל על הפלסטינים לפני מספר שבועות כאשר העלו הצעה להתקבל לארגון התיירות העולמי של האו"ם וברגע האחרון משכו את הבקשה והיא תידון רק בעוד שנתיים.



החשש בישראל מהצטרפותה של הרשות הפלסטינית ל"אינטרפול" מונע משני היבטים: הראשון, קבלת לגיטימיות בארגון בינלאומי נוסף באופן חד צדדי והשני הוא היכולת שתהיה לרשות הפלסטינית כחברה בארגון להוציא צווי מעצר בינלאומיים לקציני צה"ל. מה שיכול להוות מכה מדינית ומשפטית קשה לישראל.