במערכת הפוליטית התקשו לעכל את מתקפת הטרור שאירעה הבוקר (שלישי) בהר אדר, בה נרצחו שלושה ישראלים ואחד נוסף נפצע באורח קשה. נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין אמר בעקבות ההתרחשויות כי "בשעות קשות אלו ליבנו עם משפחות הנרצחים ושפתותינו נושאות תפילה להחלמת הפצועים. מתקפת הטרור האכזרית מנכיחה שוב את החזית היומיומית עמה מתמודדים כוחות הביטחון הנושאים כיום במשימה החשובה ביותר - השמירה וההגנה על ביטחון אזרחי ישראל. אנו נמשיך ונכה בטרור ונשיג את כל המבצעים והמסייעים לו". 



כוחות ההצלה באזור הפיגוע בהר אדר. צילום: מד"א

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי מסר: "כאב גדול על רצח של שלושה ישראלים הבוקר בפיגוע בהר אדר. עלינו לפעול ביד ברזל כנגד מחבלים שכל מטרתם היא לפגוע ביהודים. אני סמוך ובטוח כי צה"ל והשב"כ ישימו את ידם על שולחי המחבל הנתעב והמסיתים והם יועמדו לדין. הר אדר הוא ישוב שלאורך שנים הצליח לבטא יחסים של דו קיום הדדי בין יהודים וערבים. הפיגוע הזה הוא גם פגיעה קשה באמון בין הקהילות והתושבים שחיים שם".



אבי גבאי. צילום: אבשלום ששוני
אבי גבאי. צילום: אבשלום ששוני



מראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, נמסר: "בוקר קשה ועצוב מאד בפיגוע ברוטאלי שמכה בנו דווקא בחגי תשרי. נשים את הוויכוחים בצד, נחבק את משפחת השכול המתרחבת, ונתפלל להחלמת הפצועים".



יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן טען כי "בבוקר קשה זה אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצוע. יש לעצור מיידית את כניסת הפלסטינים לשטח ישראל, הטרור הפלסטיני מנצל את הרצון הטוב שלנו כדי לרצוח ישראלים. יש לבחון מחדש את מדיניות היתרי הכניסה לישראל ולהבין כי אין טעם במו״מ מדיני לצרכי מס שפתיים עם מי שמבקש להשמידנו".



שר הביטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ הוסיף: ״אנו מאוחדים במלחמה מול המרצחים ושולחיהם. תנחומים למשפחות שאיבדו את היקר מכל והחלמה מלאה לפצוע. הערכה לכוחות הביטחון וההצלה על הטיפול באירוע בהר אדר״.



סגנית יו״ר הכנסת ח"כ נאוה בוקר: "אסור לנו להביא לקבורה את גופת המחבל הנתעב נמר מחמוד אחמד גמל. די להתרפסות, גופתו של השטן צריכה להיות מושלכת לים כלאחר כבוד. בנוסף על כך - מחובתנו המוסרית להרוס את בית המחבל ולגרש את בני משפחתו. רק באופן הזה יימנעו המשפחות מלעודד את בניהם לבצע מעשי טבח. הצעת החוק שלי עונש ״גירוש משפחות מחבלים״ הוגשה במושב האחרון והיא עתידה לעבור הליך חקיקה בקרוב. יהי זכר הנרצחים ברוך.

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), לעומת זאת, אמר כי מדובר ב"עוד בוקר קשה ועצוב. תנחומים וחיבוק חם למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מהירה לפצוע. מי ייתן ונדע ימים טובים ושלווים מאלה".



ח"כ אוחנה. "לפגוע פיזית במסיתים". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ אוחנה. "לפגוע פיזית במסיתים". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ח"כ אמיר אוחנה אמר כי "הלב עם משפחות ההרוגים והתפילות עם הפצועים. את מה שצריך לתחקר ולבדוק, ובעיקר איך הצליח המחבל לחמוק מתחת לרדאר המודיעיני והמשיך לעבוד בהיתר, נחקור ונבדוק. דבר אחד ברור: המוטיבציה של הערבים לפגוע, לרצוח ולשפוך את דמנו כאן לא פסה מן העולם, וככל שתהיינה תוצאות חיוביות לפשעיהם (נסיגות, ויתורים או הדיבור עליהם) היא רק תגבר. התגובה צריכה להיות משולשת ולכלול פגיעה - כולל פיזית - במסיתים, הרס מהיר של בית המפגע ובניה, בניה ועוד בניה ישראלית ברחבי יהודה ושומרון".



סגן שר הבינוי והשיכון, ח"כ ז'קי לוי: "ליבי עם משפחות ההרוגים ותפילתי להחלמת הפצועים. שוב הוכח שהצד הפלסטיני אולי מדבר שלום, אך מבצע טרור. שוב הוכח שאין לנו פרטנר אמיתי, והשותפות היחידה כאן היא בין ההנהגה הפלסטינית לארגוני הטרור. עלינו להתחזק בקרב מול המרצחים, שולחיהם והמטיפים לטרור ולהסתה הפרועה להגיב בעוצמה רבה שתבהיר שהמחיר לכל פיגוע/ניסיון פיגוע כנגד אזרחי המדינה, יהיה גבוה".



השר לשעבר גדעון סער: "בוקר קשה וכואב לעם ישראל. ליבי עם משפחות הנרצחים. מאחל החלמה מהירה לפצוע ומחזק את כוחות הביטחון. ‏האמת חייבת להאמר: אין עידוד גדול יותר לטרור ממדיניות הקצבאות הנדיבה של הרשות הפלסטינית למחבלים ולמשפחותיהם".

בתוך כך, אייל, תושב היישוב, תיאר את שאירע: "הבית שלי הוא ממש סמוך לאירוע. האמת שבבוקר, שמעתי ירי קל ואז צרור. אמרתי לחתן שלי שזה משהו מוזר והוא אמר שזה בוודאות ירי. הייתי כבר בדרך למשרד ובדרך שמעתי את האירוע שהתפתח וחזרתי ליישוב חזרה, כי יש לי בת ביישוב והיא הייתה קצת בלחץ. אני גר בהר אדר 12 שנה. זה יישוב מדהים ויש לנו מערכת יחסים מצוינת עם הפועלים ביישוב, יש יחסי שכנות מצוינים איתם. לא יודע מי זה הייצור הזה שהגיע והפר את כל השלווה  הזאת. הם כמו בני בית פה, אנשים חיוביים. זה אחד היישובים המדהימים והמיוחדים שיש".