מוניר אל-ג׳ארוב, ראש לשכת ההסברה בארגון פתח בהנהגת יו״ר הרשות אבו מאזן, אמר היום (שלישי) בתגובה לפיגוע בהר אדר, כי ״ישראל אחראית לתגובות הפלסטיניות על פשעי הכיבוש״. לדבריו, ״אם תימשך התוקפנות שלה נגד העם הפלסטיני, היא צפויה לאלימות נוספת, מאחר והאחריות לגל האלימות ניצבת לפתחה״.



שחזור של הלוחם שחיסל את המחבל בהר אדר

הבכיר בפתח הוסיף כי ״על ישראל להבין את תוצאות מעשיה האלימים, הרס הבתים וגירוש תושבי ירושלים, כולל פריצת עדרי המתנחלים למסגד אל-אקצא, והרג הפלסטינים בדם קר על מחסומיה הפרוסים על אדמת 1967״.



לדבריו, ״הפיגוע בירושלים בא כתוצאה של סרבנות ישראל לכל ההזדמנויות לשלום והיעדר אופק בפני העם הפלסטיני, תוך שהיא משתמשת בכח הצבאי שלה שאינו מבדיל בין ילד לקשיש לבין אישה, על בסיס יומי, והמשך מדיניות הבניה בהתנחלויות המתפשטות על אדמתנו. כל זה הביא את הפלסטינים למצב של ייאוש״.



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טען בישיבת הממשלה לאחר הפיגוע כי "הפיגוע הרצחני הזה הוא תוצאה בין השאר של הסתה שיטתית של הרש"פ וגם גורמים אחרים, ואני מצפה שאבו מאזן יגנה את הפיגוע ולא ינסה להצדיק אותו. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ההסתה והטרור כפי שהם עושים מדי יום וגם מדי לילה, ואנחנו כמובן נסיים את חקירת האירוע ונדון יחד בצעדים הבאים. אנו בוחנים אם מדובר בדפוס חדש של פיגועים. כמו כן, אנחנו עדיין חוקרים את האירוע".