תגובה לפיגוע בהר אדר: שר הביטחון אביגדור ליברמן מתכוון להעלות מחדש את חוק עונש מוות למחבלים, כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 2. את החוק יגיש יו"ר סיעת ישראל ביתנו בכנסת, ח"כ רוברט אילטוב. ליברמן מסתמך על כך שהנושא הובטח לו בהסכם הקואליציוני, וכן על דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך ביקור התנחומים שערך בבית משפחת סלומון, אחרי הרצח בחלמיש, שם אמר כי הגיע הזמן שהדבר יצא לפועל. 



"עונש מוות למחבלים זה דבר שהגיע הזמן לעשות", הצהיר אז ראש הממשלה. "זה מעוגן בחוק, צריך פה אחד של השופטים, אבל הם רוצים גם לדעת את עמדת הממשלה. ועמדתי כראש ממשלה, במקרה כזה, של רוצח שפל כזה, צריך להוציא אותו למוות. צריך פשוט, שלא יחייך יותר".  



יש לציין כי גם כיום ניתן לגזור עונש מוות על מחבלים בבתי דין צבאיים ללא שינוי החוק, אולם עד היום התביעה לא דרשה זאת ולכן השופטים לא גוזרים. ליברמן על פי הדיווח, מבקש לפשט את התהליך כך שלא יהיה צורך בהחלטה פה אחד של השופטים. 



הצעת חוק דומה כבר עלתה לדיון בכנסת לפני שנתיים, על ידי חבר הכנסת לשעבר שרון גל, אולם נדחתה על ידי חברי הכנסת. ההצעה עלתה להצבעה ללא תמיכת הממשלה, לאחר שוועדת השרים דחתה את ההצעה מספר ימים לפני כן.