גם לאחר שהחליט היום (רביעי) לקצר את עונשו של אלאור אזריה מ-18 ל-14 חודשים בבית הסוהר הצבאי, הרמטכ"ל גדי איזנקוט לא חווה נחת. לאחר החלטתו של האדם שעומד בראש צה"ל, הוצפו הרשתות החברתיות בגידופים ודברי נאצה כלפיו, כשבין היתר כתבו הגולשים לאיזנקוט כי "לפני יום כיפור ה' יתחשבן איתך".



בפוסט נוסף, שפורסם בפייסבוק, נכתב: "איזנקוט בוגד, אפס, מושתן, שמן, מסריח, שמאלן, זבל", בעוד שגולש אחר טען כי הוא היה "יושב ויורק לרמטכ"ל בפנים".



הסתה ברשת נגד הרמטכ"ל. צילום מסך פייסבוק
הסתה ברשת נגד הרמטכ"ל. צילום מסך פייסבוק



כזכור, איזנקוט הודיע מוקדם יותר שההחלטה התקבלה לאחר שהתייעץ עם גורמים שונים בצה"ל, ובמיוחד עם הפרקליט הצבאי הראשי, שהתנגד להחלטה, וגורמים משפטיים. 



לאחר שבית המשפט אמר את דברו וקבע במפורש כי אזריה עבר עבירות קשות, פעל בניגוד לחוקי הצבא, ערכיו והנורמות שלו, כמו גם הוראות הפתיחה באש, ומשירד הנושא מסדר היום הציבורי שהסעיר את החברה הישראלית, החליט הרמטכ"ל לשקול ברוגע אם אפשר לקצוב את עונשו, ובכמה חודשים, ולכמה זמן. החייל היורה צפוי להשתחרר בחודש מאי 2018, במידה ויקבל גם ניכוי שליש על התנהגות טובה.



בהודעה של הרמטכ"ל בתשובתו לאזריה נכתב: "בפתח הדברים יודגש, באופן ברור וחד משמעי, כי בראיית הרמטכ"ל התנהגותך הייתה פסולה וסתרה את פקודות הצבא ואת ערכי צה"ל. הרמטכ"ל רואה בחומרה את הכשלים שנפלו במעשיך והסטייה שהייתה בהם מערכי צה"ל כפי שבאו לידי ביטוי גם בפסקי הדין, ורואה חשיבות רבה במסר הנחרץ שיצא מהם ומהטיפול הפיקודי באירוע. כמו כן עמדה לנגד עיניו של הרמטכ"ל העבודה שלא קיבלת אחריות על המעשה ועל כך שלא הבעת חרטה עליו".