ההחלטה של נשיאת בית המשפט העליון שלא לשלוח נציג לטקס לציון יובל להתיישבות ביו"ש פגעה באמון הציבור הרעוע ממילא בבית המשפט, כך אומר הבוקר (חמישי) יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט ברשת ב'. לדברי בנט, השופטת מרים נאור שגתה שגיאה חמורה, שפגעה בראש ובראשונה במעמדו של בית המשפט עצמו. "בית המשפט לא יכול להחליט איזה טקס הוא ממלכתי ואיזה לא", אמר. 



עם זאת, שר החינוך ביקש להרגיע קצת את הרוחות ואמר כי "אין לנו בית משפט אחר, או צה"ל אחר או מדינה אחרת, לכן אני לא רוצה לריב איתם וקורא לכולם להיות יותר מאוחדים". 



יו"ר הבית היהודי התייחס גם לדברי ראש המשלה בנימין נתניהו בטקס, לפיהם לא יפונו יותר יישובים, יהודים או ערבים. "אני שמח שהוא אמר זאת", אמר בנט, "כי בעבר הוא דיבר על מדינה פלסטינית. המפתח שלנו הוא כל המזמן להתקדם, כל הזמן לבנות". 


השר הוסיף כי מאז שהבית היהודי נכנסה לזירה ב-2013, "אין יותר מסירות שטחים או שחרורי מחבלים, אנחנו עומדים הרבה יותר חזק על האינטרס הישראלי". 

בנט היה פסימי לגבי האפשרות עם הפלסטינים: "לא בחרנו להיות מוקפים בחיזבאללה, חמאס או דאעש. לא רואה שלום איתם. ולגבי הרשות הפלסטינית, הוא נשאל. "הרשות הפלסטינית תומכת טרור באופן עקבי", ענה. "מול אויב רצחני מביאים שלום רק אם אתה חזק משמעותית מהאויב. אם אתה מוסר לו את הארץ זה לא מביא לשלום אלא למוות ולמלחמות. לכן צריך להיות יותר חזקים ולשפר את החיים בצד השני". 
בנט נשאל על תוכנית הסיפוח שלו, עליה חזר גם אתמול בטקס לציון יובל להתיישבות ביו"ש, ושוב נשאל האם לא מדובר אפרטהייד. "המילה אפרטהייד אינה ראויה", השיב. "התוכנית שלי מדברת רק על שטחי C. זאת פשוט תוכנית חכמה. היא הרבה יותר ריאלית מאשר להזריק מדינת אויב פלסטינית לתוך הארץ".