אמש נערך בגוש עציון טקס לציון יובל לשחרור יהודה ושומרון והבנייה בהתנחלויות, טקס שלווה במריבות בין ימין ושמאל על עתיד השטחים ועל מעמדם בציבוריות הישראלית. יושב ראש מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד התייחס היום (חמישי) לטקס בתוכניתם של בן כספית ורוני בר און ב-103FM והאשים את הליכוד בניצול הטקס לצריכים פוליטיים, בנוסף לכך התייחס לפיד גם ליום הכיפורים ולסרטונים שהפכו לשיחת היום ברשת, האחד - התקיפה של מאבטח בבית החולים איכילוב, והשני - הקללות הגזעניות כלפי חברת קהילת הכושים העבריים באוטובוס. 






בן כספית: האם אתה צם?


"לא אני לא צם, אני הולך לבית הכנסת לתפילת 'כל נדרי', אבל לא צם". 



כספית: ראית את הסרטונים שהופצו היום? אתה חותר להיות ראש ממשלה של בית המשוגעים הזה?

"היה פעם דבר כזה שהנהגת המדינה תבעה אחריות אישית, המושג הזה צריך לחזור לחיינו הציבוריים והפרטיים. זאת תרבות ה"מגיע לי", של 'אם אני לא מקבל את מה שאני רוצה אני אשתולל' צריכה להסתיים. הדיון הוא לא על השאלה של מה מותר ואסור, הם אפילו לא מבינים מה הבעיה".

"כתבנו במפלגה תוכנית להחמרת הענישה בישראל, אנשים שמשתוללים צריכים ללכת לבית סוהר ואנשים שמקללים באופן גזעני צריכים ללכת לבית סוהר".

כספית: הטקס לציון שחרור יהודה ושומרון אתמול, אתה מרוצה? לא החרמתם מחד את הטקס, אך מאידך לא נהרתם אליו באוטובוסים של עמותות הימין
|לא היינו כי לא רצינו להיות קהל באספת בחירות של הליכוד. בליכוד התחילו בשקר שאנחנו מחרימים את הטקס. אמרנו למירי רגב שאנחנו מוכנים לבוא אל הטקס אם יתנו לנו לנאום, אבל מירי רגב סירבה כי הם לא רוצים קונצנזוס, הם רוצים לחרחר שנאה. אחרי 50 שנה שההתיישבות פועלת להיות בקונצנזוס, הם עכשיו הם החזירו עצמם 30 שנה אחורה והפכו להיות בכיס של הליכוד. אני יכול להחרים את עצמי? יש לנו נציגים בכל רחבי יהודה ושומרון". 

כספית: אפשר היה לעשות את זה טקס לכולם
"נכון, אבל בליכוד לא רוצים קונצנזוס, הם מעוניינים לריב. נתניהו הגיע למסקנה שטוב לו שנהיה מפוצלים כי הוא מאמין טוב לו שעם ישראל יהיה מפוצל לשבטים כי שבט שלו יש חמישה מנדטים יותר ולכן הפיצול יכול להשאיר אותו בעמדת ראש הממשלה".

כספית: מה אתה אומר על הראיון של שגריר ארצות הברית בישראל, בו הוא אמר שחלק מההתנחלויות יפונו?
"אני חושב שמה שהאמריקאים מנסים לאותת, ואנחנו אמרנו גם שלהגיד שכל ההתנחלויות אותו הדבר משרתות את הימין הקיצוני והשמאל הקיצוני. מי שלא מוכן להכיר בהבדל בין מעלה אדומים ליצהר לא מכיר במציאות". 
 
"הסיבה שאין היום מדינה פלסטינית היא הפלסטינים, אני מקווה להתקדמות, במגעים האמריקאים כי זה יהיה טוב לנו. אני לא מאמין שיש פרטנר, אני לא מאמין למילה של הפלסטינים, אין לנו סכסוך עם השוודים, אלא עם הפלסטינים, חבורה איומה ונוראה, אבל אתם נצטרך לדבר".