מבלי לחשוף פרטים, הרשתות החברתיות המזוהות עם חמאס, דיווחו הלילה (חמישי) כי במהלך פגישה של מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סנוואר, עם צעירים מהרצועה, היום בצהריים, הוא אמר כי ״הסכמנו להצעה המצרית בעניין סוגיית החיילים (הישראלים) המוחזקים בידי ההתנגדות, והמסר הועבר לאחראי על המשא ומתן במדינת הכיבוש״


.


סנוואר התייחס גם לכח של חמאס, כשהצהיר כי ״ביכולתנו לשגר לעבר תל אביב תוך 51 דקות את כל הטילים ששיגרנו לעברה ב-51 ימים במלחמה האחרונה״.



מלבד זאת, מנהיג חמאס ברצועה איים על כל מי שיפגע בפיוס הפנים פלסטיני. ״נשבור לו את הצוואר״, אמר, והוסיף: ״הפיוס הוא החלטה אסטרטגית, וחובתנו למלא אותו במלואו. נלך עם זה בצעדים שיפתיעו את כולם״, אותם לא פירט.



אורון שאול, אברה מנגיסטו והדר גולדין המוחזקים ברצועה. צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה
אורון שאול, אברה מנגיסטו והדר גולדין המוחזקים ברצועה. צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה



רק לפני כשבוע וחצי דווח בעיתון "אל קודס", היוצא לאור במזרח ירושלים, כי ישראל נתנה אור ירוק למצרים, לקדם עסקת חילופי שבויים, לפיה תמסור את גופותיהם של עשרות פלסטינים, בתמורה למידע על השבויים הישראלים. בפרסום המדובר נאמר כי "מדובר בעסקה בהסכמה", כאשר על פי המתווה, בשלב הבא יחל משא ומתן בחסות המודיעין המצרי לעסקת חילופין.



העסקה המוצעת, לפי העיתון הירושלמי, מנוגדת לעמדת חמאס, לפיה לא יפתחו במו"מ כל עוד לא ישוחררו 54 האסירים שנעצרו לאחר חטיפת ורצח שלושת הנערים הישראלים ביולי 2014. על פי המתווה שהוצע בקהיר לראשי חמאס, ישראל תמסור לידי הארגון גופותיהם של 39 פלסטינים המוחזקים על ידי ישראל מאז מבצע צוק איתן, בהם 19 פעילי הארגון, ובתמורה חמאס תחשוף את גורלם של האסירים הנמצאים בידיה.



לאחר מכן, ישוחררו האסירים שנעצרו לאחר עסקת שליט, והצדדים ייכנסו למו"מ אינטנסיבי בתיווך המודיעין המצרי. המקור המעורב בדיונים בקהיר הדגיש, כי "ישנן הבנות בין ישראל למצרים, לכבד כל הסכם שיושג עם חמאס בעתיד". בחמאס לא אישרו או הכחישו את הדיווח. בכירים בארגון סירבו להתייחס למתווה המוצע.