סערת טקס הזיכרון למלחמת יום הכיפורים נמשכת. פרידה שניידרמן, ששכלה את אחיה מאיר רוזנשטרוך, לוחם יחידת 669 שנפל במלחמה דיברה הערב (ראשון) בגל"צ וסיפרה על הכאב והאכזבה מכך שאף נציג מהממשלה לא נכח במהלך הטקס הרשמי שנערך בהיכל הזיכרון בהר הרצל.



"לעולם לא חשבתי שבטקס ממלכתי לא יהיה שר", אמרה שניידרמן, "כמו שידעו לשלוח את הילדים למלחמות צריך שיהיה מישהו שיבוא לחבק, צריך להניח זר, להסתכל למשפחות בעיניים. איך יכול להיות שבטקס ממלכתי לא יהיה ולו נציג אחד בלבד שיבוא ויניח את הזר". האחות השכולה הוסיפה התחושה שקיבלו המשפחות היא של חוסר אכפתיות מצד הממשלה. "זה כואב לנו, זה נותן לנו הרגשה של זלזול. היה פה נוער וחיילים היו פה זה, אבל השרים לא הגיעו, וזה חבל".

בנוגע לטענה כי השרים לא מחוייבים להגיע לפי הפרוטוקול, ונציג המדינה בטקס היה נשיא המדינה ראובן ריבלין ענתה שניידרמן כי "לא כל דבר צריך להיות לפי הפרוטוקול אני חושבת שזה איום ביום כזה למעלה מ-2,600 לא ימצאו מרקום להניח זר תכבד אותנו תגיע תחבק.  אז לא לפי הפרוטוקול, כולם מתנהגים לפי הפרוטוקול צריך להיות פה עם הלב, הגיע הנשיא שבאמת כולנו מכבדים אותו וחשוב מאוד שיהיה, אבל זה שלא היה נציג ממשלה זה לא מתאים". 
הנשיא ריבלין וח"כ חיליק בר בטקס זיכרון יום הכיפורים. צילום: מארק ניימן, לע"מ
הנשיא ריבלין וח"כ חיליק בר בטקס זיכרון יום הכיפורים. צילום: מארק ניימן, לע"מ