הממשלה הפלסטינית הגיעה היום ׁ(שני) לראשונה לרצועת עזה, שלוש שנים אחרי הביקור האחרון שלה. השרים בממשלה הגיעו ברכבים מרמאללה לרצועת עזה, כשהם מלווים בעשרות אנשי ביטחון. בקבלת הפנים שנערכה לממשלה היו נציגים לכל הפלגים הפלסטינים כולל חמאס. את הממשלה קיבלו אנשי הרצועה קיבלו בשמחה רבה ובשירים, ואף חולקו סוכריות במקום. רמי חמדאללה אמר כי "הגעתה של הממשלה הפלסטינית לרצועת עזה במסגרת יישום הפיוס הפלסטיני וסיום הפילוג הכואב שכולם הולכים לקראת אחדות".



במסיבת עיתונאים שערך במעבר ארז, לפני כניסתו לעזה, הוא הוסיף כי "באנו לכאן בהוראת הנשיא אבו מאזן כדי להגיד ולהצהיר שהמדינה לא יכולה להיות בלי רצף גאוגרפי בין הגדה המערבית לרצועת עזה. אנו רוצים לסגור את פרק הפילוג מאחר והדרך היחידה למדיה היא האחדות".



שלט המברך את חמדאללה ברצועה. צילום: טוויטר
שלט המברך את חמדאללה ברצועה. צילום: טוויטר



בתוך כך, ראש הממשלה הפלסטיני העלה על נס את התפקיד שמילאה מצרים בתהליך הפיוס והדגיש את התפקיד של הכוחות הלאומיים וכל בני העם הפלסטיני למען מטרה זו. הוא ציין כי "הרכבנו ועדות כדי לנהל את מעברי הגבול והביטחון בכל צורות החיים. תפקידן של הוועדות לפתור את כל הבעיות". מלבד זאת, הוא ציין כי "ההחלטה של חמאס לפרק את מממשלת הצללים היא החלטה חשובה", וקרא ל"אחדות השורות וההנהגה בראשות אבו מאזן".



יש לציין כי בצד הפלסטיני של מעבר ארז נערך טקס רשמי בו התכנסה הממשלה. התפקיד של מצרים נראה היטב ברצועת עזה כאשר הדגל המצרי נתלה בכיכר אבו מאזן בעזה, ותמונת א-סיסי נתלתה במקום.



הממשלה הפלסטינית ברשות חמדאללה אחראית על ניהול העניינים האזרחיים בלבד. העניינים הביטחוניים יידחו עד לפגישת שתי המשלחות מטעם חמאס ופתח בקהיר, שתתקיים ככל הנראה בשבוע הבא.