ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הלילה (שני) לרשת החדשות האמריקאית השמרנית פוקס, שם סיפר על ילדותו, חיי המשפחה בצל החיים בפוליטיקה. בראיון נינוח ואוהד פתח נתניהו צוהר אל האירועים המרכזיים בחייו האישיים, שהובילו אותו אל כיסא ראש הממשלה, ובראש ובראשונה, השפעת נפילתו של אחיו יוני במהלך מבצע אנטבה על מסלול חייו. 

"מותו של יוני שינה את חיי והוביל אותם להיכן שהם", סיפר נתניהו. "אם יוני לא היה מת לא הייתי הולך לפוליטיקה. המוות שלו הפך למניע שלי למלחמה בטרור, אנשים שרוצחים תינוקות ומפוצצים אוטובוסים לא חושבים על חירות". לאחר מכן סיפר ראש הממשלה על הרגע בו נאלץ לבשר להוריו את הבשורה הקשה. 

"הדבר הקשה ביותר שעשיתי בחיי זה לספר להוריי על נפילתו של יוני, אלה היו ייסורים. הייתה לי הרגשה לפני שאחי עדו התקשר אליי וסיפר לי על נפילתו של יוני, אבל ברגע שקיבלתי את השיחה עולמי קרס עליי. נסעתי להוריי שבע שעות בשביל להספיק לומר להם לפני שישמעו על כך מהחדשות. הגעתי לבית וראיתי את אבא שלי פוסע מצד לצד, לפתע הוא ראה אותי ושאל 'ביבי, מה אתה עושה כאן?' ואז הוא הבין וזעק, זה היה כמו מוות בשבילי", חשף נתניהו. 

יונתן נתניהו. צילום: לע
יונתן נתניהו. צילום: לע


אחד הבנים שלי מתעניין בפוליטיקה - אני מנסה להניאו מכך

בנוגע לחיים ברחוב בלפור, נתניהו סיפר על הקשיים שהתפקיד והעין הציבורית מעבירים על משפחתו. "הנסיכה דיאנה ראתה אותי בתמונה עם שרה ויאיר בחוף מוקף במאבטחים ואמרה 'כמה נורא זה'. אני לא חושב שזה נורא, אבל אתה רוצה ללכת לים, ולבתי קפה ואתה רוצה לשבת בחדר ולפתוח את התריסים". עם זאת ציין נתניהו כי בהשראת אשתו שרה, הוא למד איך לשלב בין חייו הציבוריים לפרטיים. "שרה לימדה אותי משהו שלא הבנתי בקדנציה הראשונה. בקדנציה השנייה היא אמרה לי שהפעם נקדיש זמן לילדים, אז אנחנו אוכלים ארוחות שישי ושבת יחד, ויש כלל אחד - בלי טלפונים".

על שרה הוא סיפר כי הוא מעריץ אותה, ומה שהוא הגדיר כתקיפתה בתקשורת פוגע בו יותר מאשר שתוקפים אותו עצמו. "יש כאלה שתוקפים אותה כדי לתקוף אותי ויש לה אומץ רב, היא גידלה את הילדים, היא דואגת להם, היא עובדת כפסיכולוגית חינוכית. זה פוגע בי כשהתקשורת תוקפת אותה, יותר מכשהיא תוקפת אותי. שרה נהנתה מהתקופה אחרי שהפסדתי, שאחריה יצאנו לדיסנילנד ומשם לאוסטרליה והיינו בחוף במשך שבועיים, מנותקים, זה היה מופלא", הוא הוסיף.

לבסוף התייחס ראש הממשלה לשמועות כי יאיר נתניהו בנו מתכוון להיכנס גם הוא לפוליטיקה, והודה כי הבן אכן מתעניין בכך, אך הוא מנסה להניאו מהעיסוק. "אני לא רוצה שהילדים שלי ילכו לפוליטיקה, זה לא עוזר, או שייתכן שזה לא עוזר", אמר והוסיף "אחד מהם לדעתי פונה לכיוון הזה, אבל אני לא רוצה בזה. אתה עושה את הבדל, אבל אתה משלם את המחיר" סיים נתניהו את דבריו.