האקרים מקוריאה הצפונית גנבו מסמכים צבאיים מסווגים מקוריאה הדרומית, כולל תכנית "המלחמה", הכוללת את תכנון רציחתו של קים ג'ונג און, כך נחשף היום (שלישי) על ידי המחוקק הדרום קוריאני רי צ'אול-הי, שהוסיף כי "המידע היה שייך למשרד ההגנה" של מדינתו. ממשרד ההגנה במדינה לא התקבלה תגובה.



ניסוי בטיל בליסטי של קוריאה הצפונית

המסמכים המדוברים כללו, בין היתר, מידע על הכוחות המיוחדים של סיאול, כמו גם על תחנות כוח מרכזיות ומתקנים צבאיים בדרום. בסך הכל, לפי הדיווח, מדובר בקבצים במשקל 235 ג'יגה בייט, שנגנבו ממרכז המידע המשולב של המשרד, ומתוכם 80% עדיין לא זוהו.



הפריצה התרחשה בספטמבר אשתקד. במהלך חודש מאי הודיעה מדינתו של מון ג'ה אין כי מידע חשאי רב נגנב וטענה כי ישנה אפשרות שפיונגיאנג ביצעה מתקפת סייבר נגד שכנתה מדרום, אך ההאשמות הללו הוכחשו ע"י המדינה המסוגרת.



בתקשורת המקומית בקוריאה הדרומית דווח כי סיאול נחשפה למתקפה סייבר מצד השכנה הקומוניסטית שלה בשנים האחרונות, כשהמטרות היו אתרי אינטרנט ומתקנים ממשלתיים.



מון ג'ה אין וטראמפ. עוד סיבה להגברת המתיחות. צילום: רויטרס
מון ג'ה אין וטראמפ. עוד סיבה להגברת המתיחות. צילום: רויטרס



המדינה המבודדת בעולם, לפי הערכות במערב, אימנה האקרים במקומות שונים בעולם, ביניהם סין. כעת, ככל הנראה הדיווחים על גניבת המסמכים ילבו עוד יותר את המתחים בין המדינות, כמו גם אלו שבין וושינגטון ופיונגיאנג.



כזכור, רק לאחרונה מדינתו של קים ג'ונג און טענה כי היא ערכה ניסוי מוצלח בפצצת מימן. בחודש שעבר איים נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בתגובה לפרובוקציות מסוג זה כי מדינתו "תשמיד את קוריאה הצפונית אם תאלץ", וכי מנהיגיה נמצאים ב"משימת התאבדות".