לאחר הדיווחים על כך שמזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון כינה את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "דביל", אמר היום (שלישי) המנהיג האמריקאי כי "אם זה נכון, נצטרך להשוות מבחני איי קיו, וברור לי מי ינצח בהם".



"אני חושב שמדובר בפייק ניוז, אך אם הוא אמר את זה, אני מניח שנצטרך להשוות מבחני אי קיו, ואני יכול להגיע בבירור מי ינצח בהם", אמר טראמפ בראיון ל"פורבס".



דבריו של טראמפ נאמרו בעקבות הפרסום ב-NBC בשבוע שעבר, לפיו שר החוץ שלו כינה אותו "דביל" לאחר פגישה עם חברי צוות הביטחון הלאומי של טראמפ בקיץ שעבר. כמו כן, נטען בפרסום כי טילרסון היה קרוב להתפטר ממשרתו על רקע המתחים עם מנהיג העולם החופשי.



קים ג'ונג און. "טילרסון בזבז את זמנו בניסיון לנהל מו"מ עם איש הטיל". צילום: רויטרס
קים ג'ונג און. "טילרסון בזבז את זמנו בניסיון לנהל מו"מ עם איש הטיל". צילום: רויטרס



בעקבות הדיווח כונסה מסיבת עיתונאים דחופה שבה הכחיש מזכיר המדינה האמריקאי את הטענה לפיה הוא שקל לעזוב את וושינגטון, אך לא התייחס כלל לכך שנאמר כי הוא גידף את הנשיא.



למרות שבין השניים הייתה מערכת יחסים טובה בסך הכל עד כה, לאחרונה הם נכנסו למספר עימותים בנושא קוריאה הצפונית. למעשה, לאחר שטילרסון אמר בחודש שעבר כי מדינתו נמצאת ב"קשר ישיר" עם המשטר של קים ג'ונג און, שחידש את העבודה על תכנית הטילים שלו לאחרונה, טראמפ ביקר אותו על כך, כשכתב בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי "אמרתי לרקס טילרסון, מזכיר המדינה הנפלא שלנו, שהוא מבזבז את זמנו בניסיון לנהל משא ומתן עם איש הטיל הקטן".



ההערה ההיא נראתה ככזו שלועגת לטילרסון, אך טראמפ חזר על הדברים בראיון ל"פורבס", כשאמר כי "מזכיר המדינה בזבז את זמנו". הוא הוסיף: "אני לא מתערער. אני חושב שאני דווקא מחזק את סמכותי".