המתנחלים נגד הממשלה: גורם מדיני הגיב היום (שלישי) לביקורת שהשמיע ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בנושא הבנייה שאושרה בהתנחלויות והדגיש: "מדובר בבנייה חדשה". "על פי סדר היום שפרסמה מועצת התכנון העליונה, יאושרו 3,736 יחידות דיור בשלבים שונים של תכנון ובנייה. יחידות דיור אושרו לדיון בכל רחבי יהודה ושומרון: גם בחברון, מגרון ובית אל - מקומות שבהן לא אושרה בנייה לאורך שנים רבות", מסר.



"בסך הכל בשנת 2017 יאושרו כ-12 אלף יחידות דיור בשלבים שונים של תכנון ובנייה - סדר גודל של פי 4 משנת 2016. מי שחושב שלא מדובר בשיפור משמעותי - מטעה את הציבור. מי שחושב שאין להתחשב בשיקולים מדיניים - טועה בגדול. אין מי שפועל יותר למען ההתיישבות, בנחישות ובתבונה, מראש הממשלה בנימין נתניהו", הוסיף.



דברים אלה מגיעים לאחר ביקורת שבאה מטעם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שטען שהבנייה שאושרה הינה ממוחזרת: "מיחזורים, מיחזורים, מיחזורים. זריית חול בעיני הציבור. יש לנו תושבים שמחכים כבר 20 שנה לאישורים על הבתים שנבנו ע"י הממשלה. יש לנו ישובים שמחכים עד בוש לאישורים לבתי ספר וגנים, ומצפים מאיתנו למחוא כפיים ל-1000 יחידות דיור לכל יו"ש לאחר 8 שנות בצורת".



"צר לי אך אנחנו לא נמשיך להיות הבן החורג של הממשלה הזו. מי שרוצה לבנות בונה, לא מסביר", הוסיף דגן.




מועצת יש"ע: "מברכים על ההישגים, מאוכזבים מהכמות"




ביום ראשון בערב פורסם כי יובאו שבוע הבא לאישור 3,829 יחידות דיור ביהודה ושומרון בשלבי תכנון שונים. על פי הדיווח, שפורסם לראשונה בחדשות 2, בין ההתנחלויות בהן ייבנו יחידות הדיור המתוכננות יהיו אף 30 יחידות בחברון. בנוסף  להם 300 בבית אל, 453 בגבעת זאב, 102 בנגוהות, 97 ברחלים ו-206 יחידות דיור ייבנו בהתנחלות תקוע. בין היישובים המדוברים, קיימות גם מספר לא מבוטל של התנחלויות מבודדות מחוץ לגושי ההתיישבות, דוגמת נגוהות ורחלים.

ממועצת יש"ע נמסר לאחר מכן: "אנו מברכים על ההישגים לטובת ההתיישבות, מאוכזבים מכמות יחידות הדיור לבניה בפועל. התוכניות שפורסמו לדיון בכל אזור יהודה שומרון ובקעת הירדן, נמצאות במיקומים חשובים ומהוות הישג נכבד להתיישבות. אנו מברכים את ראש הממשלה על קידום תכניות אלו. אנו מודעים ללחצים המופעלים על ראש הממשלה, ויחד עם זאת כהנהגת ההתיישבות חובתנו להציג את העובדות המדויקות. מדובר לצערנו בסך הכל ב-700 יחידות דיור לבניה מידית ועוד כ-2000 יחידות דיור לתוספת בניה בשלבי תכנון שונים שאינן עונות לצימאון הגדול בשטח. לאחר שמונה שנות הקפאה מדובר במעט מאוד שרחוק מלענות על הצורך הרב".