מנכ"ל משרד החוץ שוחח היום (שלישי) עם שגריר מצרים בישראל והבהיר לו ששגריר ישראל באונסק"ו לא אמר את הדברים ששויכו לו והם אינם משקפים את עמדתה של ממשלת ישראל. ההבהרה הזאת מגיעה לאחר שכרמל שאמה הכהן, שגריר ישראל באונסק"ו, אמר מוקדם יותר בראיון ל'טיימס אוף ישראל' כי התוצאות בבחירות ליו"ר הארגון הן לא טובות לישראל, זאת לאחר שאחת הנציגות שהגיעו למקומות הראשונים הייתה דיפלומטית מצרית. 



"מצרים היא ידידה איתנה של ישראל והשלום בין שתי המדינות הוא שלום אסטרטגי ונדבך איתן במדיניות החוץ הישראלית. ישראל מחויבת להמשיך ולפתח את היחסים", נמסר ממשרד החוץ.



על פי התוצאות שהתפרסמו למקום הראשון הגיע שר התרבות הקטארי לשעבר בעוד למקום השלישי הגיעה הדיפלומטית המצרית. במקום השני התברגה הנציגה הצרפתית. מכיוון שאף אחד מהמועמדים לא קיבל את רוב הקולות יתקיים סביב בחירות נוסף בניסיון להגיע להכרעה. התוצאות בסיבוב הנוכחי לא יחשבו אך מטבע הדברים הקטארי והמצרית נמצאים בנקודת זינוק עדיפה.  



ח״כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני התייחסה לדבריו של שאמה-הכהן: "כולי תקוה שהדברים שיוחסו לשאמה-הכהן לא נאמרו. שיחתו של מנכ״ל משרד החוץ עם השגריר המצרי בעניין הייתה נחוצה. מצרים חשובה לישראל וישראל חשובה למצרים, ובשנים האחרונות משתפרים ומתחזקים היחסים בין המדינות. אני בטוחה כי לו תבחר מושירה חטאב, דיפלומטית מצרית, אותה אני מכירה באופן אישי, היא תמלא את התפקיד באופן ענייני ומקצועי". 
 

אונסק"ו נחשב לארגון אנטי ישראלי וקיבל מספר החלטות נגד ישראל בהן הכרה במערת המכפלה כאתר מורשת פלסטיני, וקבע כי ליהודים אין קשר להר הבית ולכותל המערבי.