אודרי אזולאי, שרת התרבות לשעבר של צרפת, נבחרה הערב (שישי) לתפקיד מזכ"לית אונסק"ו, בידי המועצה העליונה של הארגון מבין תשעה מועמדים. כזכור, לאחרונה הודיעה ארה"ב בצעד דרמטי על פרישתה מהארגון עקב עמדותיו הביקורתיות כלפי ישראל. אזולאי, בת 45.היא יהודייה ממוצא מרוקאי. בין 2014 ל-2016 הייתה יועצת  לנושאי תרבות ותקשורת של נשיא צרפת הולנד, ולאחר מכן מונתה לשרת התרבות והתקשורת וכיהנה בתפקיד זה בערך שנה ושלושה חודשים. בעבר סיפרה שהיא באה מרקע שמאלני שהושפע רבות מהקונפליקט הישראלי פלסטיני. 

כרמל שאמה הכהן, שגריר ישראל לאונסק"ו סיפר לאחר הבחירה: "נפגשתי עם המנכ"לית החדשה דקות לפני בחירתה. ברכתי אותה ואיחלתי לה הצלחה בתפקיד ושוחחנו בקצרה על כמה נושאים. קבענו, למרות האירועים האחרונים, להיפגש ולשמור על ערוץ פתוח וישיר בינינו. היא מבינה בהחלט את המצב ועד כמה הוא מורכב, ומבינה אף שלשנותו או לתקנו לא יהיה פיקניק". 

מנכ"לית חדשה ומסקרנת. מטה אונסק"ו. צילום: רויטרס
מנכ"לית חדשה ומסקרנת. מטה אונסק"ו. צילום: רויטרס

ההורים של אזולאי הם צרפתים ממוצא מרוקאי ולה יש רק אזרחות צרפתית, כיוון שנולדה בצרפת. אביה היה היועץ של מלך מרוקו הקודם חסן השני וכעת הוא היועץ של המלך הנוכחי מוחמד ה-6. ניתן להניח שאם אביה מקורב למלך מרוקו, אז היא מכירה מאוד טוב את העולם הערבי והאינטריגות הפנימיות. אביה אף  היה חבר בפורום הים תיכוני של מרכז פרס לשלום והוא נושא תואר ד"ר של כבוד מאוניברסיטת הנגב בבאר שבע. בנוסף, אבא שלה הקים בפריז קבוצה בשם "זהות ודיאלוג".
 
היא למדה בצרפת, בלונדון (יש לה אנגלית טובה מאוד), ואף למדה ב-ENA - בית ספר לאומי למנהל שבו, אגב, למדו 95% אחוז המהפוליטיקאים הצרפתים, כולל שגרירים, והוא נחשב למוסד שקשה להתקבל אליו ועוד יותר לצלוח אותו. היא נחשבת חזקה מאוד בתחום המדיה, הטלוויזיה, התקשורת והתרבות - ועבדה במרכז הצרפתי לקולנוע ולאנימציה. .
  
לפני שנה מועצת הביטחון של האו"ם אימצה החלטה בנושא הגנה על מורשת בזמן קונפליקט צבאי, החלטה אשר נתנה לאונסק"ו תפקיד מיוחד בהטמעתה. צרפת ואיחוד הנסיכויות הערביות הקימו קרן עולמית, כשהסכום הראשוני שהופקד שם היה בערך עשרה מיליון דולר, להגנה על מורשת בזמן קונפליקט צבאי. הדבר היה בזמן כהונתה כשרת תרבות.