שבועיים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את ההצבעה בהצעה שזכתה לשם “חוק הג’ובים”, היא צפויה להיות מובאת שוב לדיון ואישור היום (ראשון) בישיבת הממשלה. על פי הנוסח שפורסם באתר הממשלה, לא התבצע כל שינוי בהצעה המקורית.



מדובר כזכור בהצעה העוסקת במינוי משנים למנכ”לים במשרדי ממשלה ללא מכרז דרך ועדת איתור שמורכבת ממנכ”ל המשרד, נציב שירות המדינה ואדם שלישי. המטרה בחוק היא מינוי “משרת אמון” נוספת במשרדי הממשלה, וזאת במטרה לייעל את עבודת הממשלה שלדעת חלק מהשרים אינה מבוצעת בצורה מספקת על ידי הדרג המקצועי במשרד.


 


ההצעה הובאה לפני שבועיים לממשלה לאחר חודשים ארוכים של דיונים בוועדה לנציבות המדינה. צוות השרים, שבראשו עומדים שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) והשר המקשר בין הכנסת לממשלה, יריב לוין (הליכוד) עמלו על ההצעה והיא הובאה לאישור לאחר קבלת אור ירוק מאנשיו של נתניהו.



למרות זאת, במהלך הישיבה הטיח נתניהו בשרים שקד ולוין: “הריבון הוא הבוחר, והבוחר בסופו של דבר קובע מה הוא רוצה מבחינת מדיניות, חלוקת משאבים וסדרי עדיפויות. עלינו לתת לשרי הממשלה לבצע את המדיניות שלשמה נבחרו”, אמר והוסיף “אם הולכים על מהלך, יש ללכת על מהלך גדול ומשמעותי ולא מהלך מינורי כפי שהוצג כאן”.


 


גורמים בקואליציה מסרו ל”מעריב־השבוע” כי אי אפשר להעריך בוודאות אם ההצעה תאושר הבוקר, או שיתקיים רק דיון. “תלוי איך ביבי יקום בבוקר” מסר ח”כ מהקואליציה המעורה בפרטים.