השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר היום (ראשון) לכאן ב' כי הוא פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לבדוק את האם קיימות הדלפות מחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו מתוך המשטרה. "הנושא של הדלפות מחקירות הוא נושא חמור וחייב להיבדק. אם יש תחושות של נחקרים כמו ראש הממשלה, שיש הדלפות מהחקירה, הרי שהיועמ"ש יכול וצריך להורות על בדיקת הנושא הזה", אמר השר.



"ביקשתי מהיועמ"ש לערוך בדיקה מקיפה על ההדלפות. מערכת אכיפת החוק לא יכולה להשאיר פרסומים כאלה באוויר. נראה שיוצאים פרטים מהחקירות, זה מחייב תגובה. יש חוק שמאפשר לבדוק וצריך לבדוק האם נמסר מידע לגורמים שאינם מוסמכים. זה עלול לפגוע באמון הציבור", ציין. 



ארדן תקף את ליאור חורב, היועץ האסטרטגי של המפכ"ל, וטען כי הוא נגוע בשיקולים פוליטיים נגד נתניהו. "ברגע שיש יועץ, כמו ליאור חורב, עם עבר פוליטי כזה, שממשיך להביע את עמדתו הפוליטית גם בתפקידו הנוכחי, ודאי שיש בנוכחות שלו פגיעה באמון הציבור. הדבר מאוד בעייתי".



השר לביטחון פנים הוסיף כי ראש הממשלה הגיב לאחר שערוץ 2 פרסם את הדיווח וזה היה לפרסום הספציפי הזה. "התגובה הזאת לא מאפיינת. המשטרה ונתניהו פועלים יחד בהרבה נושאים. אני סומך על המפכ"ל ויושרו. יש כאן נקודה ספציפית שרה"מ מעלה, והיא מוצדקת. לא צריך שיתפרסמו פרטים בכלי התקשורת", הדגיש.



ליאור חורב. צילום: פלאש 90



חורב: "לא פרשן של ראש הממשלה"


חורב הגיב לטענות נגדו ברדיו 103FM. "אני לא מתכוון להתייחס. אני לא פרשן למניעים של ראש הממשלה, זה מעבר לתפקידי", אמר חורב למראיין דרור רפאל, "ההאשמות של נתניהו - נכונות כמו שאתה אסטרונאוט".  





ליאור חורב הוא יועץ אסטרטגי ותקשורתי המוכר במערכת הפוליטית שהחל את דרכו בשנות ה-90 וייעץ לשאול מופז, לשר האוצר משה כחלון ועבד עם ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. חורב מייעץ למפכ"ל רוני אלשייך ורק בתחילת השנה חודש חוזה העסקתו לשלוש שנים. 



כזכור, נתניהו הגיב אתמול לדיווחים לפיהם במשטרה נערכים לחקירה נוספת שלו אחרי הפוגת החגים, וביקר את מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך. כשהמפכ״ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות: שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה. מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המיסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא היתה", אמר נתניהו.

במשטרה נמסר בתגובה כי "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות. לא ניגרר להתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק".