שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, התייחס היום (ראשון) ב-103FM לטענותיו של ראש הממשלה כלפי המשטרה. "דבריו של נתניהו הם שפל חסר תקדים, ראש ממשלה תוקף את המפקח של המשטרה, מדובר בשיטה לתקוף את שומרי הדמוקרטיה, בית המשפט עליון, התקשורת וכרגע את המפכ"ל במטרה להרתיע ולהפחיד. התקיפה נובעת אולי מאכזבה אישית של נתניהו שהיה זה שמינה את המפכ"ל. לראש הממשלה יש שר לביטחון פנים, הוא היה יכול לפנות אליו ישירות ולא לכתוב פוסט המכוון לכל עם ישראל ולטעון שהוא הקורבן וכולם נגדו, אני מקווה שהוא לא יצליח להשפיע בדבריו בפוסט הזה". 



כזכור, בהודעה חריגה שפרסם אתמול דוברו של נתניהו, עופר גולן, נאמר כי במקום שהמפכ"ל יעסוק בהדלפות מן המשטרה, הוא נעזר ביועץ פוליטי ליאור חורב שמדליף ללא הרף. לאחר ההתקפה החריפה של ראש הממשלה נגד המפכ"ל, במשטרה הגיבו לדברי בנימין נתניהו ואמרו כי "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות. לא ניגרר למתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק". 



יעלון הוסיף כי "צריך להגן על המשטרה, שמעתי את השר לביטחון פנים מגן על נתניהו והגדרתי זאת כלוליינות מילולית מפוארת וכי עליו לעבור שיעור בהבנת הנקרא. לומר שדבריו של ראש הממשלה הם אינם תקיפה על המשטרה היא התחמקות מאחריות. כך לא מתנהל שר, ישנה שתיקת הכבשים בגזרה וצורך להגן על ראש הממשלה המותקף, אך מדובר על ארבע חקירות, האם כל זה הוא רק עשן בלי אש?"



"השתמש בלוליינות מילולית מפוארת. ארדן. צילום: אלכס קולומויסקי


בנוגע לחקירת ראש הממשלה בפרשת הצוללות טען יעלון כי מדובר במקרה שחיתות חמור. "היום כבר יודעים שיש עד מדינה וחשודים שרובם מסביבתו הקרובה של ראש הממשלה, הוא יצטרך להסביר את הדברים. אני לא רוצה להיכנס לפרטי העדויות שמסרתי לפני כשנה ואני חשוב שלמשטרה יש חומר טוב. מבחינה ציבורית אצלי הוא גמר, ישנם אנשים שנשכבים עבורו על הגדר כפי ששולה זקן שכבה על הגדר כדי להגן על אולמרט עד שנשברה. אותי זה לא מעניין, מדובר על העדפת בצע כסף על פני טובתה של המדינה ביותר מידי תחומים. ניתן לתחנות הצדק לטחון גם אם הם טוחנות לאט", אמר.

"ראש הממשלה לא ידע? שילך הביתה"

"אני לא ידעתי על בסיס מייל בודד ששמרון מייצג את גנור", טען יעלון,"ידעתי ששמרון מייצג את נתניהו. בפברואר 2016 קרה מה שקרה וחסמתי עסקה, רק יותר מאוחר עלה בי חשד בנושא אך בכל אותו זמן שהייתי שר הביטחון העסקה לא בוצעה. אני לא ידעתי עד שלא סיימתי את תפקידי ששמרון מייצג את גנור ו'טיסנקרופ'. סביבי איש לא נחקר כחשוד בפרשה אך סביב ראש הממשלה ישנם המוני חשודים, ראש הממשלה לא ידע? שילך הביתה".

כשנשאל על הפיוס בין פת"ח וחמאס והחיבור בין עזה לאיו"ש, יעלון השיב: "עד עכשיו הממשלה נוקטת בקו נכון, היא נותנת לדברים להתנהל. מדובר על הצהרות ושיחות פיוס, עוד לא הוחלט על פיוס ואני לא רואה את חמאס מתפרק מנשקו, ניתן להם להיכשל בעצמם מבלי להאשים אותנו. בכדי להשיב את הדר גולדין ז"ל ישראל צריכה לבחון כיצד הפיוס הזה יטיב לנו, נושא החיילים החטופים הוא אחד הנושאים שצריך להעלות בין ממשלת ישראל לממשל המצרי כשמסבירים להם את האינטרסים שלנו. יש לנו לא רק אינטרס שחמאס יתפרק מנשקו אלא גם להשיב את החיילים והאזרחים חטופים שהם מחזיקים אצלם. אני מקווה שנמצא את הדרך לשקם את אכזבת המשפחות על החזרת החיילים ואני מקווה שנחזירם לגבולם במהרה. בקבינט צוק איתן נתקלתי בתופעה מטרידה בה לשר יש אג'נדה משלו במקום לדאוג לאחריות קולקטיבית, זוהי תופעה שלא הכרתי עד הקבינט של צוק איתן למרות שאני נמצא בכל הקבינטים במדינה מאז 1995".



על דבריו של טראמפ על הסכם הגרעין האירני טען: "אני מסכים עם המדיניות שהוביל ראש הממשלה שההסכם עם האיראנים הוא הסכם רע. אני ביקורתי מאד על הממשל האמריקאי הקודם שהשאיר את האפשרות לאיראנים להגיע לפצצה. הכיוון החדש של הנשיא האמריקאי הוא כיוון חיובי מאד עם אמירות ברורות מאד. יש לי גם ביקורת, אני לא חושב שנכון לפתוח את ההסכם, נכון שמדובר על הסכם רע אך פתיחתו תוביל לסכסוך בין חמשת השותפות בהסכם במקום לאחד כוחות ולהוביל ללחץ מיידי על המשטר האיראני שמפר החלטות מועצת הביטחון בתחום נשק וטרור, בתחום הטילים ומפר זכויות אדם ומוציא להורג מתנגדי משטר".

כשנשאל האם היה משתלב במפלגת 'המחנה הציוני' אמר: "אני מחוזר על ידי מפלגות רבות וזה מחמיא לי אך אני בחרתי בדרך אחרת במטרה להקים כוח פוליטי משלי, להקים רשימה עצמאית ולרוץ לשלטון, אני בעד חיבורים וכשנגיע לגשר נחצה אותו, אני חושב שזו הדרך הנכונה".

עריכה: איתמר זיגלמן