חבר הכנסת זוהיר בהלול (המחנה הציוני) התייחס היום (ראשון) בראיון ב-103FM לדבריו של יושב ראש מפלגתו, אבי גבאי במהלך שבתרבות בבאר שבע כי "המפלגה לא תשב בממשלה עם הרשימה המשותפת ואין דבר שמחבר בינו לבינם" ואמר כי "זה לא כתב אישום מייצג והוגן לטעון כנגד הרשימה המשותפת". הוא טען: "נוצר שסע בתוך הרשימה המשותפת ואני לא הסנגור שלהם, אני רק טוען שהאוכלוסייה הערבית רוצה להשתלב בחיי המדינה, כולל הרשימה המשותפת שהחליטה להיות חלק מהפרלמנט".



בהלול ציין בשיחה עם גבי גזית כי בעיניו "אסור לומר דברים שכאלה". לדבריו, צריך להילחם במשותף נגד הגזענות. "אני לא פוליטיקאי, אני איש ציבור, מפלגת העבודה חרטה דיגלה שותפות, ההתרחקות מאיתנו תיצור את ההפסד הערכי", אמר.





הטעות של אבי גבאי הייתה בניסוח, הוא ניסח באופן מתנשא את דבריו, כולנו תושבי מדינת ישראל ויש לנו זהות אינטרסים לגבי אורך חייה של המדינה, שלומה וביטחונה


אני חושב שהחיים ממשיכים, והערבים הולכים להיות חלק מהמדינה בכל תחומי החיים. למה לגדוע את הדברים האלו ולומר אמירות כמו אלו של גבאי? עליהם להיות חלק ולשמור על הזהות היהודית וגם על הזהות הפלסטינית שלהם. למה לעשות חישובים אלקטוראליים על חשבון החברה הערבית, למה הם צרכים להיות הקורבן?



חבר הכנסת מהמחנה הציוני הסביר על הסיבה שגרמה לו להצטרף לפוליטיקה. "באתי לפוליטיקה כדי להמחיש זאת, הגעתי למפלגה יהודית שאף שנתה את שמה למחנה הציוני במטרה לשנות את המצב, נשארתי עם גב זקוף והוכחתי שערבי יכול להשתלב במפלגות היהודיות. זה קל ופשוט להצטרף למפלגה הערבית אך זו החלטה האסטרטגית להצטרף דווקא למפלגה יהודית-ישראלית", ציין.



לדבריו, הבעיה של חבריי היהודים במדינה היא שהם מסתכלים בצמצום על האוכלוסייה הערבית. בהלול סיים את דבריו ואמר כי "באסל גטאס הוא אחוז בודד לעומת הקהילה הערבית שמחפשת חיים משותפים אך לא מקבלת מנגד תחושה של שיתוף. הציבור הערבי רוצה לבנות את הקשרים ולא לחרב אותם".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן