יממה לאחר הסערה שעורר יושב ראש מפלגת העבודה הטרי, אבי גבאי, כשאמר שהוא לא יפנה התנחלויות במסגרת הסכם שלום, הבוקר (שלישי) הוא התייחס לדברים בראיון לגלי צה"ל והביע פליאה על הסערה, וזאת מכיוון שלטענתו לא מדובר בדברים חדשים. "אמרתי דברים דומים לאלה לפני שנבחרתי לתפקיד", אמר גבאי בראיון והבהיר: "פינוי יהודים זה דבר כואב, ואנחנו יכולים למצוא פתרונות אחרים". 



 



"בסופו של דבר בהסכם שלום אתה מוותר, אבל גם הצד השני מתחשב בצרכים שלך", הוסיף גבאי. "אנחנו חייבים לחשוב באופן יצירתי, לא כל מה שעבד בסיני, יעבוד ביהודה ושומרון". בנוגע לטענה כי בדבריו עקף גבאי את נתניהו מימין וכי דבריו אף הביאו לסערה במחנה הציוני, הבהיר יו"ר העבודה כי רוב חברי המפלגה קיבלו את דבריו, וגם אלה שביקרו אותו מסכימים איתו על דברים רבים.

"לבני ואני מסכימים על הצורך להגיע למשא ומתן ולפתרון הסוגיה הפלסטינית", הוא אמר, "אנחנו נפרדים מהליכוד כי אנחנו רוצים להגיע להיפרדות אמיתית מהפלסטינים ושתהיה מדינה פלסטינית מפורזת, נתניהו זנח את פתרון שתי המדינות. נתניהו אומר 'אין על מה לדבר על הסכם שלום', זה פער עצום בינינו לבין נתניהו. שואלים אותי אם השמאל מת, אבל גם הימין מת. רוב מצביעי הימין תומכים בפתרון שתי המדינות, מרבית האזרחים מאמינים בביטחון לפני הכל, ובפיתרון מדיני. אני אומר את שלי, התפישות שלי מתייחסות לנושא מורכב לא בפשטנות. פינוי יהודים והתנחלויות זה לא בדרך אגב".