ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר בירושלים עם שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו, בפגישה שבה השתתף גם שר הביטחון אביגדור ליברמן. רה"מ נתניהו אמר לשויגו במהלך הפגישה, שעסקה ברובה בניסיון של איראן להתבסס צבאית בסוריה, כי "איראן צריכה להבין שישראל לא תאפשר זאת".



כמו כן, השניים גם דנו בעסקת הגרעין מול איראן, כאשר במסגרת זו הזהיר נתניהו כי "אם העסקה לא תשתנה, אז בתוך שמונה עד עשר שנים יהיה לאיראן ארסנל של נשק גרעיני".



לפני כיממה ליברמן ושויגו נפגשו בנפרד, בארבע עיניים, ושוחחו גם הם על טהרן. במהלך הפגישה אמר ליברמן: "אנחנו מתנהלים באחריות ובנחישות. לא נתערב בענייניה הפנימיים של סוריה, אך מצד שני לא נאפשר לאיראן ולחיזבאללה להפוך את אדמת סוריה למוצב קדמי נגד ישראל, ולא נאפשר העברת נשק מתוחכם מאיראן, דרך סוריה ללבנון".



ליברמן ואיזנקוט בפגישה עם שר ההגנה הרוסי. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ליברמן ואיזנקוט בפגישה עם שר ההגנה הרוסי. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון



לאחר מכן, השניים עברו גם לפגישה מורחבת יותר, בה נכחו הרמטכ"ל, ראש אמ"ן וראש האגף הביטחוני-מדיני זהר פלטי. בפגישה זו שר הביטחון העלה נושאים רבים, ביניהם המצב בסוריה בעקבות הלחימה במדינה, המעורבות האיראנית בסוריה וניסיונותיה להתבסס בה.



בתוך כך, שר הביטחון הבהיר את המדיניות הקבועה והעקבית של ישראל, לפיה ירושלים לא תאפשר העברה של נשק מדויק לחיזבאללה. הפגישה הוגדרה טובה מאוד על ידי הצד הישראלי. 



כזכור, הפגישה מתרחשת יממה בלבד לאחר שישראל תקפה סוללת טילים סורית בתגובה לשיגור טילים נגד מטוסים (נ"מ) ישראלים שחגו בשמי לבנון, זאת על רקע הפגישות עם שר ההגנה הרוסי שנחת מעט מאוחר יותר בישראל. יש לציין כי ישראל עדכנה את רוסיה בדבר התקיפה, זאת במסגרת התיאום האווירי בין צבאות שתי המדינות.