יו"ר העבודה אבי גבאי, שדבריו אתמול בנושא פינוי התנחלויות עוררו סערה מקבל גיבוי מלא מבכירת מפלגתו ח"כ שלי יחימוביץ. "כל הסערה סביב הדברים של גבאי מגוחכת ומופרכת, והמתבונן מהצד היה עלול לחשוב שבנימין נתניהו מוביל לשלום כולל במזרח התיכון וגבאי חוסם בעדו”, אמרה ח”כ יחימוביץ למעריב.



לדבריה, “בפועל מדובר ביו"ר מפלגת העבודה שמחויב באופן הצלול והברור ביותר לפתרון מדיני של שתי מדינות לשני עמים, אומר את זה תחת כל עץ רענן ולא מסתתר מאחורי מילים עמומות, אלא שוב ושוב חוזר על המילה המפורשת שלום". היא הוסיפה כי הוא "מחויב למתווה קלינטון, שהוא המתווה של מחנה השלום הציוני, וגם מרשה לעצמו לחשוב על פתרונות מחוץ לקופסה ואני מברכת על כך”.



לבני וגבאי. יו"ר התנועה יצאה נגד יו"ר העבודה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
לבני וגבאי. יו"ר התנועה יצאה נגד יו"ר העבודה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"אני משוכנעת שביום שבו אבי גבאי יבחר לראשות ממשלה הוא יעשה פי מאה מנתניהו כדי להביא להסדר שלום אמיתי, שישמור על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל", הוסיפה ח"כ יחימוביץ.



כזכור, גבאי טען אתמול בראיון לחדשות 2, לאחר שנשאל האם במסגרת הסכם שלום עם הפלסטינים יפנה כראש ממשלה את היישובים עלי ועפרה, כי "למה צריך לפנות אם אתה עושה שלום? הדינימיקה היא לאו דווקא נכונה. אם אתה עושה שלום אז אפשר למצוא פתרונות שלא מחייבות פינוי".



חיים רמון. יצא נגד גבאי. צילום: אריאל בשור
חיים רמון. יצא נגד גבאי. צילום: אריאל בשור



כאשר הכתב סנט בגבאי האם כבר לא עדיף לבחור במקרה כזה בימין "המקורי", הלא הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא השיב לו: "עדיף לבחור בנתניהו? אז תבחר בנתניהו. יש פער עצום בין מי שלפחות רוצה להגיע לשלום לבין מי שלא רוצה להגיע לשלום".



תשובתו של גבאי עוררה סערה במחנה השמאל, כאשר ציפי לבני מיהרה לומר לאחר פרסומם כי "דבריו לא משקפים את עמדתי ואת עמדת המחנה הציוני". גם ח"כ עמר בר לב הסתייג מדברי גבאי וצייץ: "כאשר משא ומתן להסכם שלום לא נראה באופק, לא נכון להוסיף תנאים מוקדמים. יש להפסיק את הבניה מחוץ לגושים ולהעביר חוק פינוי פיצוי מרצון". השר לשעבר חיים רמון הוסיף, בראיון למעריב, כי "מי שמתנגד לפינוי התנחלויות מביא למדינה דו לאומית".