שרת התרבות והספורט, מירי רגב, מותחת ביקורת של יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, בעקבות אמירתו כי לא יפנה התנחלויות. רגב כתבה בפייסבוק: "אבי גבאי, לקח קצת זמן ובסוף היועצים שלך הסבירו לך שהציבור בארץ ימני, אז החלטת להתחפש לימין. על 'הביצה שהתחפשה' שמעת? זה לא עזר לה ולא יעזור גם לך".



"הקונספט שלך ושל יועציך, כאילו הציבור מטומטם ולא מבחין בין ימינו לשמאלו - מוטעה ונובע מהזלזול העמוק שלכם בעם. המסכה ששמת על פניך אתמול - לא מצליחה להסתיר את כוונותיכם האמיתיות ואת עמדותיכם שפוגעות בביטחון ישראל", הוסיפה רגב.




כזכור, בקטע מראיון שנערך איתו בערוץ 2, ושודר אתמול, נשאל גבאי האם במסגרת הסכם שלום עם הפלסטינים יפנה כראש ממשלה את היישובים עלי ועפרה. הוא השיב: "למה צריך לפנות אם אתה עושה שלום? הדינמיקה היא לאו דווקא נכונה. אם אתה עושה שלום אז אפשר למצוא פתרונות שלא מחייבות פינוי".



דבריו של גבאי ספגו ביקורת רבה השמאל וגם במפלגתו שלו. יו"ר 'התנועה' ושותפה בכירה במחנה הציוני, ח"כ ציפי לבני, תקפה בקבוצה פנימית את דבריו. "מבהירה שהאמירה של גבאי שלא יפנה ישובים בהסכם שלום היא עמדת יו"ר העבודה בלבד", כתבה לבני. "זאת אינה עמדתי, לא עמדת התנועה ולא עמדת המחנה הציוני".



היא הוסיפה: "החזון שלנו אינו פינוי ישובים אלא חתירה לשלום. הלוואי ולא נצטרך לפנות ישובים וברור שנשמור על הגושים בהם חיים רוב המתיישבים כחלק מישראל. אבל משא ומתן מדיני שיוביל להסכם של היפרדות עם גבול, הוא יותר מורכב ואי אפשר להבטיח לכולם שיוכלו להישאר בבתיהם במדינה פלסטינית".



גם ח"כ עמר בר לב הסתייג מדברי גבאי וצייץ: "כאשר משא ומתן להסכם שלום לא נראה באופק, לא נכון להוסיף תנאים מוקדמים. יש להפסיק את הבניה מחוץ לגושים ולהעביר חוק פינוי פיצוי מרצון". 

ואילו יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון אמר:  "חבל שאבי גבאי שכח שהוא נבחר לעמוד בראש המחנה האלטרנטיבי לליכוד, שאמור להביא לשינוי ולפריצת דרך מדינית, ולא בשביל להיות עוד מאותו הדבר. כבר קיים ליכוד א' - לא צריך ליכוד ב'".
 
"דבריו של אבי גבאי מצערים  - אין ולא יהיה פיתרון מדיני שלא כולל פשרה טריטוריאלית. לא זו דרך מחנה השלום." אמר גילאון, שהוסיף: "מאכזב מצד מי שאמור להיות מוביל האלטרנטיבה לביבנט להתבטא בצורה לא אחראית כזו". 
 
מנגד, גבאי קיבל גיבוי מלא מבכירת מפלגתו ח"כ שלי יחימוביץ'. "כל הסערה סביב הדברים של גבאי מגוחכת ומופרכת, והמתבונן מהצד היה עלול לחשוב שבנימין נתניהו מוביל לשלום כולל במזרח התיכון וגבאי חוסם בעדו”, אמרה ח”כ יחימוביץ למעריב.

לדבריה, “בפועל מדובר ביו"ר מפלגת העבודה שמחויב באופן הצלול והברור ביותר לפתרון מדיני של שתי מדינות לשני עמים, אומר את זה תחת כל עץ רענן ולא מסתתר מאחורי מילים עמומות, אלא שוב ושוב חוזר על המילה המפורשת שלום". היא הוסיפה כי הוא "מחויב למתווה קלינטון, שהוא המתווה של מחנה השלום הציוני, וגם מרשה לעצמו לחשוב על פתרונות מחוץ לקופסה ואני מברכת על כך”.