לאחר שהשבוע עלו הטונים של ראש הממשלה וסביבתו אל מול מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, ואף פורסם כי אלשיך פנה בנושא ליועמ"ש מנדלבליט, התייחס לנושא הבוקר (רביעי) פרשן ערוץ 2 אמנון אברמוביץ' ב-103FM וטען: "לזכות נתניהו יאמר שהוא בחר את המפכ"ל הנכון, מפכ"ל שעליו לא ניתן לאיים. רוני אלשיך יודע בדיוק מה קורה בלשכות השרים ובתיהם מתוך הדיווחים שהוא מקבל מהיחידה לאבטחת אישים, אני מניח שלא הייתה לו הפתעה בנוגע למה שקורה בסביבתו של נתניהו. לעומת זאת, כשהוא נחשף לחקירות הוא עדיין הופתע, למרות שהוא חשב שהוא ידע מה התרחש בלשכת נתניהו הוא עדיין הופתע מכמות החומר ועוצמתו". 


"מפכ"ל המשטרה הוא עובד ציבור", הוסיף אברמוביץ': "הוא עובד ציבור ומי שציפה שהוא יעשה הנחה לנתניהו כי הוא מינה אותו התאכזב. לא מדובר בקרב ישיר בין אלשיך לראש הממשלה, אני מניח שאלשיך לא פנה ליועץ המשפטי ממשלה מתוך פחד אלא מתוך סדר תקין של נהלים בנושא. נתניהו בוחר את שומרי הסף בקפידה כמו יהלומן ומתאכזב פעם אחר פעם כשהם ממלאים את תפקידם על פי החוק, הם מחויבים למדינה ולחוק ולא לממנה".



רוני אלשיך מתדרך עיתונאים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
רוני אלשיך מתדרך עיתונאים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


 
לסיום טען אברמוביץ: "אני מאד לא הייתי רוצה לראות ראש ממשלה מסיים את תפקידו דרך בית המשפט, אני מאד לא נלהב לראות עוד אחד מסיים את דרכו בצורה כזו. הייתי רוצה לראות את ראש הממשלה שלי מסיים את תפקידו מהסיבות הנכונות. אין בי התלהבות לראות סיום שכזה אך כמובן שיש למצות את החקירה עד תום ולהרשיע ולהעניש בעת הצורך".
עריכה: איתמר זיגלמן