בכל קצוות הקשת הפוליטית לא נותרו אדישים להודעת ההתפטרות מהכנסת של יו"ר מרצ זהבה גלאון, שטענה כי היא עושה זאת "בלב כבד", ועל מנת להתרכז בקידום "פריימריז פתוחים". בעוד שחברת מפלגתה תמר זנדברג קראה לה היום (רביעי) "לחזור בה", וח"כ אילן גלאון אמר כי "זו הודעה תמוהה", ח"כ אורן חזן הצהיר כי זו "הכנסת הופכת היום ליפה יותר".



"אני קוראת לזהבה גלאון לחזור בה ולא לעזוב את הכנסת", אמרה זנדברג, שהוסיפה: "זהבה גלאון היא אייקון בשמאל ותרומתה אדירה למאבקים נגד הכיבוש ועל הדמוקרטיה הישראלית. אלה ימים של מאבק קריטי מול הימין על עתיד המדינה והדמוקרטיה והזירה המרכזית שלו היא בכנסת. אני קוראת לזהבה לפתוח איתנו את מושב החורף הסוער שצפוי לנו מול ממשלת הימין חסרת המעצורים, ולהמשיך להוביל את סיעת מרצ בקרב החשוב הזה".



זנדברג. "קוראת לזהבה לחזור בה". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



יו"ר סיעת מרצ אילן גילאון סיפר: "היא הודיע לי בטלפון על התפטרותה. זו הודעה תמוהה בעיני. אני מעריך כי מדובר בהודעה טקטית, אבל זה תמוה בעיני משום שהיא מצויה בעיצומה של עשייה פרלמנטרית ומובילה שורה של חוקים. המהלך שלה לגיטימי ויכול להיות שהוא קשור לטרנד חדש של ניסיון לכבוש מפלגה כשאתה לא בכנסת. תמימה היא לא והיא גם לא עולה חדשה, וכנראה שהיא יודעת מה היא עושה מתוך דעה צלולה. אני מברך את מזכ"ל מרצ מוסי רז שייכנס במקומה".



בתוך כך, גם במחנה הציוני הגיבו למהלך, כאשר ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר: "זהבה גלאון פרלמנטרית מהאיכותיות שכנסת ישראל ראתה וקולה החד והנוקב יחסר לנו בכנסת ישראל. אמנם לא תמיד אנו רואים עין בעין, אבל אני רוחש לה הערכה רבה על פועלה למען השמאל הישראלי, ולזכותה ייאמר שפיה וליבה שווים. מאחל לה הצלחה רבה בהמשך פעילותה הציבורית".



הרצוג. "פרלמנטרית איכותית". צילום: חגי פריד
הרצוג. "פרלמנטרית איכותית". צילום: חגי פריד



ח״כ שלי יחימוביץ הוסיפה: ״פרישתה של זהבה גלאון מעציבה אותי באופן אישי, אך בעיקר מדובר על הפסד גדול לכנסת ולציבור, ופרידה, נקווה שזמנית, מפרלמנטרית מעולה ומנהיגה אמיצה״



אבי דבוש, מספר שמונה ברשימת מרצ לכנסת ויוזם התארגנות "הערסים באים" הודה לה: "מודה לזהבה גלאון על פעילות פרלמנטרית מסורה של שנים רבות. מברך על הצטרפותה ליוזמה של פתיחת שיטת הבחירות במרצ וקורא לה להקדים את הבחירות לראשות המפלגה. זו הזדמנות מצוינת לשינוי דרך וכיוון במרצ. הגיע הזמן של הפריפריות החברתיות והגיאוגרפיות להוביל את מרצ"



וכאמור, ח"כ אורן חזן, לא הסתיר את שמחתו בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו: "זהבה, מברך אותך על החלטתך המתבקשת להתפטר סוף סוף מהכנסת, מהלך צפוי לאור הכיעור שנשקף מהמראה שהצבתי מולך כל הדרך. הכנסת הופכת היום ליפה יותר!