משלחת הכנסת לוועידה השנתית של האיגוד הבין-פרלמנטרי הבינלאומי יצאה אחר הצהריים במחאה מישיבת המליאה לאחר שזו אישרה שורת הצעות אנטי-ישראליות, ובהן קריאה לשחרר את הרוצחים המורשעים מרואן ברגותי ואחמד סעדת, ונזפה בישראל על שהיא מחזיקה במעצר מנהלי חברים מועצה הלאומית הפלסטינית מטעם החמאס. חברי המשלחת לכינוס הם נחמן שי (המחנה הציוני), שרן השכל (ליכוד), יוסי יונה (המחנה הציוני), חיים ילין (יש עתיד) ומזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ.



המהומה בוועידה. צילום: החטיבה לקשרים בינלאומיים של הכנסת

ראש המשלחת, חה״כ שי, אמר בישיבת המליאה: ״לתומי חשבתי שהארגון כמו העולם כולו מאוחד במאבק בטרור, שהרי הטרור מסכן כל מדינה בכל מקום ובכל רגע בעולם. אתם רוצים לשחרר רוצחים מורשעים מהכלא? חשבתי שאתם רוצים להלחם בטרור ולא לסייע לו, אבל המציאות שונה". עוד אמר ש"ישראל מחויבת לקדם שלום עם שכנינו כולל הפלשתינים, אבל הדבר בשום אופן לא יבוא על חשבון מאבק חסר פשרות בטרור".



לאחר שמספר מדינות ובכללן, סוריה, פקיסטן, ירדן, כווית והרשות הפלסטינית אחרות דיברו בגנות ישראל, ענתה הח"כ השכל: ״אני חושבת שזו בדיחה רעה, מדינות כמו סוריה ואיראן נוהגות בצביעות, הן מלמדות את ישראל מהו מוסר ומהן זכויות אדם. הארגון הזה אמור לתמוך בדמוקרטיה ולחזק אותה, אבל הנה ברשות הפלסטינית לא התקיימו בחירות כבר מעל לעשר שנים וכל מי שמתחת לגיל 29 מעולם לא הצביע. איזה מין נבחרים אלה?"



לאחר הישיבה שיגרה המשלחת הישראלית מחאה לנשיא הארגון היוצא, סאבר צ׳אודרי מבנגלדש, בה נאמר כי הוא פגע היום פגיעה עמוקה במעמדו הנייטרלי של הארגון בכך שהתיר למדינות ערביות לשסע את הדוברים הישראלים ללא הרף, להפריע לדבריהם, והוא עצמו לא נתן להם זמן שווה לחברי משלחת הכנסת.



ח״כ חיים ילין אמר על יציאת חברי המשלחת הישראלית: ״בעליהום מתוכנן של הכוויתים ומדינות ערב, התקבלו החלטות צבועות שאין להן תוקף במציאות. כדי להילחם למען האמת ונגד השקרנים צריך להישאר במליאה, לא לעזוב ולהילחם על זכותנו לדבר אך ברגע שחברת המשלחת ח"כ שרן השכל לא יכלה להעביר את הצד הישראלי מתוך החלטה מכוונת של יו״ר המליאה, החלטתי מתוך חברות לצאת ולתמוך בה. ההחלטות במליאה היו נגועות בהטייה אנטי ישראלית מובהקת וחבל שהצביעות הבינלאומית מגיעה גם למקום שאמור לסמן שיח פורה בין כל העולם".