ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק העניק היום (חמישי) גיבוי מלא ליו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי שעורר השבוע סערה לאחר שאמר כי הסדר שלום לא מחייב פינוי התנחלויות. בשיחה עם ניצן הורוביץ ויועז הנדל בגל"צ אמר ברק כי “אבי גבאי מתגלה בינתיים כאיש מעשי, ענייני שמבין יותר ממה שחלק האנשים חושבים".



"הוא לקח בסערה את העבודה ומגלה עצמאות בעמדותיו. אני חושב שצריך לתת ליו"ר העבודה לנהל את מפלגתו. כדי להחזיר העבודה לשלטון צריך לתת לו אפשרות לעשות את זה”, הוסיף ברק.



לגבי אמירותיו השנויות במחלוקת של גבאי בנושא ההתנחלויות הדגיש ברק: "יש מידה רבה של הגיון באמירתו. תקראו בדיוק את מה שאמר. הציגו את דבריו בעיוות של עריכה. לקחו חלק מהדברים שלו. הוא אמר אני בעד שתי מדינות. הוא אומר שלמות העם קודמת לשלמות הארץ. הוא אומר שההתנחלויות המבודדות הן שורש הבעיה. הוא אומר שכשבאים להסדר יכול להיות שחושבים על דברים יצירתיים שלא כוללים פינוי. מה הטרגדיה בזה?”.



בימים האחרונים, עומד יו"ר מפלגת העבודה במוקד סערה פוליטית לאחר שהצהיר, כי אינו בטוח שישנו פרטנר פלסטיני למשא ומתן, אמר כי הסכם שלום אפשרי לא כרוך בהכרח בפינוי ישובים ואפשר לחשוב על פתרונות יצירתיים יותר והודיע כי לא יישב בקואליציה עם הרשימה המשותפת.



דבריו על ההתנחלויות עוררו סערה במפלגתו ושותפתו הבכירה, יו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני אמרה כי דבריו משקפים רק את עמדתו ולא את עמדת המחנה הציוני.