ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לגרום למנהיגי העולם למנוע נסיגות נוספות של הכורדים בצפון עיראק, על רקע ההפסדים לצבא עיראק, בעקבות משאל העם, כך דווח היום (שישי) (ברויטרס). גורמים ישראלים אמרו כי נתניהו העלה את הנושא בשיחותיו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בשבוע שעבר ועם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום רביעי. הסוגיה נידונה גם ען צרפת, וראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, דן בכך עם הממשל האמריקאי בוושינגטון. 

גורם בממשלת נתניהו, שביקש לשמור על אנונימיות לאור רגישות היחסים בין ישראל לכורדים, אמר שלישראל יש אינטרסים ביטחוניים בכורדיסטן, לאור קרבתה לאויביה בטהרן ובדמשק. 
"השטח הזה הוא דריסת רגל. זה מקום אסטרטגי", אמר הגורם ולא הרחיב. לדבריו, ישראל רצתה לראות שהכורדים מקבלים אמצעים כדי להגן על עצמם: "יהיה הכי טוב אם מישהו ייתן להם נשק, שאנחנו לא יכולים לתת". גורם נוסף בממשלה שיבח את ראש הממשלה על מאמציו: "הכורדים הם לגמרי פרו-מערביים ומגיעה להם תמיכה".

לא ברור כמה השפעה היתה לממשלה הכורדית בצפון עיראק על פנייתו של ראש הממשלה, בעיקר מפני שהיא משתדלת להימנע מקשרים פומביים עם ישראל כדי שלא להרגיז את שכנותיה הערביות.

הדיווח בא על רקע דיווחים בעיראק אודות הישג נוסף לכוחות העיראקיים במערכה מול הכורדים באזור כירכוכ. כלי תקשורת בעיראק דיווחו היום, כי הצבא העיראקי השתלט על שני הגשרים אלטון-כוברי ונהר א-זאב, במרחק 35 ק"מ מצפון מערב לכירכוכ, בירת מחוז כורדיסטן עיראק. בדיווח של כתב ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני נטען, כי בכך השתלטו הכוחות על שני הגשרים שהיו בידי הפשמרגה במחוז כירכוכ לכיוון צפון, לפני העיר ארביל.

ערוץ הטלוויזיה העיראקי "א-סומרייה" ציטט מקור ביטחוני שהעדיף לשמור על עילום שם, האומר כי "היו מעט עימותים בין הכוחות הביטחוניים וקבוצת חמושים שניסו להתקרב לכוחות, אך כיסי ההתנגדות טופלו מיד עם כניסת הכוחות הפדרליים".