ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו, התראיין הערב (שישי) בפעם הראשונה מאז שעזב את תפקידו, במסגרת התכנית "אולפן שישי" בערוץ 2. במסגרת דבריו טען חפץ כי "ההדלפות הן סרטן בגוף האומה", ואף הצהיר כי "לא היה לי חלק בתגובת רה"מ נגד העיתונאית אילנה דיין".  מלבד זאת, הוא חשף כי "יאיר נתניהו לא מתכוון בשנים הקרובות להיכנס לפוליטיקה". 



"אני ממשיך להיות חבר קרוב של המשפחה", סיפר חפץ, והוסיף: "הייתי 20 שנה בתפקידים בכירים בתקשורת ובכיר הדוברים בחברות הגדולות במשק, ואני פונה לקריירה שלישית לא בדוברות, אך ממשיך כחבר משותף לדרך עם משפחת נתניהו".



יאיר נתניהו. "לא מתכוון להיכנס לפוליטיקה בקרוב". צילום: רפי דלויה
יאיר נתניהו. "לא מתכוון להיכנס לפוליטיקה בקרוב". צילום: רפי דלויה



"מלכתחילה המטרה של נתניהו הייתה למגר את תופעת ההדלפות, שהמפכ"ל בעצמו דיבר עליה", אמר חפץ בהתייחס לביקורת החריפה שהעביר נתניהו על המשטרה והעומד בראשה, בשל "ההדלפות" מתוך חקירותיו. "אני לא אומר שרה"מ חוזר בו, אלא שהתופעה הזו היא סרטן בגוף האומה. עוד כשהייתי עיתונאי זה הפריע לי. בשנים 2009-2010 ראיתי את הנזק שזה גורם ונדהמתי. מזמן איבדנו את האיזון הנכון. בשם חופש הביטוי רומסים פה את ביטחון המדינה". 



לטענתו, "מאחר ואני במשך שנים רבות מעולם לא שמעתי מנתניהו מילה על המפכ"ל, ומעולם הוא לא ביקש ממני לתדרך נגד המפכ"ל, ושבועיים לאחר שעזבתי ראיתי את ההודעה בנושא בתקשורת, ואז התקשרתי אליו לשאול אותו לגבי זה. מידיעה, לראש הממשלה אין ולא הייתה כוונה למשהו אישי מול המפכ"ל. תופעת ההדלפות זה משהו אחר, מדובר במכת מדינה".



אילנה דיין מקריאה את תגובה רה"מ לתחקיר ששודר עליו בתכניתה. צילום מסך
אילנה דיין מקריאה את תגובה רה"מ לתחקיר ששודר עליו בתכניתה. צילום מסך



"אני אומר לכם מידיעה שנתניהו צודק", הצהיר יועצו לשעבר של רה"מ, שהסביר: "יום יום הוא רואה חומרים בתקשורת מתוך החקירות, ורק המשטרה או הפרקליטות מכירים אותם. קל מאוד לגלות מי מדליף ולכלל האזרחים יש אינטרס שהחקירות לא ידלפו לתקשורת".



בתוך כך, הוא התייחס גם לפרשת 2000 (שיחות מוזס-נתניהו), וטען כי הוא הופתע מהעובדה שהנושא נחקר: "לא ידעתי על המגעים בין ראש הממשלה לנוני מוזס, ואני בשוק שזה הגיעה לחקירה. השיחות האלה קורות בישראל כבר עשרות שנים. אני לא רואה פה קשר לעולם הפלילי חוץ מאיזה רצון להחליף את נתניהו בתקשורת".



אלשיך ונתניהו. "לרה"מ אין שום דבר נגדו". צילום: פלאש 90
אלשיך ונתניהו. "לרה"מ אין שום דבר נגדו". צילום: פלאש 90



בנוסף, הוא חשף כי לא היה לו קשר למתקפה על אילנה דיין, שהוגדרה כ"אשת שמאל קיצונית" ע"י ראש הממשלה בתכנית "עובדה". "לא הייתי שותף לתגובה הזו אפילו לא באות, אך זה לא משנה כי ישנו סיעור של מוחות של מספר אנשים שעומדים מאחורי כל הוצאה של תגובה כזו לתקשורת. ברגע שרה"מ החליט כולם מתיישרים אחרי התגובה הזו, וגם אם יש לי ביקורת על כך לא אגיד את זה בתקשורת".



כשנשאל על הפוסטים מעוררי המחלוקת שפרסם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, בפייסבוק במהלך החודשים האחרונים, השיב העיתונאי לשעבר: "משפחת נתניהו מביעה את דעתה על נושאים שונים, אך בסופו של דבר מי שמחליט זה ראש הממשלה בנימין נתניהו, והרבה מאוד פעמים נתניהו מחליט בניגוד לדעתה. יאיר נתניהו משחר נערותו חווה מתקפות על אמא שלו, שעושים לה דמוניזציה כאילו היא לא בן אדם. שרה נתניהו, במשך השנים שעבדתי לצד המשפחה, הפכה להיות חברה שלי כי היא בן אדם. הוא כנער חווה את הדברים האלה, וכשהוא ישב על הרשת זה יצא אצלו, יכול להיות, בצורה טבעית. לפי מיטב ידיעתי אין לו שום כוונה בשנים הקרובות להיכנס לפוליטיקה".