"המשטרה פועלת מלחץ ומהשפעה של ארגונים וגורמים זרים, במטרה לרצות את עיתון 'הארץ", כך אמר היום (ראשון) בגל"צ עורך הדין איתמר בן גביר, שמייצג את יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין, שנעצר הלילה בפשיטה לילית של המשטרה ביחד עם פעילים נוספים של הארגון. "על פי המשטרה מדובר בעבירת איומים, ואני יודע שבעוד שבועיים המשטרה צריכה לתת לבג"ץ תשובה לעתירת הרפורמים", הסביר בן גביר. 


 

עורך הדין המזוהה עם הימין הקיצוני תקף את התנהלות המשטרה בפרשה: "המשטרה נכנעת לאג'נדה של אנשי שמאל קיצוני. באחד הכרוזים כותב גופשטיין ש"אסור להעסיק אויבים", והרפורמים כתבו בעתירה לבג"ץ כי הוא כתב ש"אסור להעסיק ערבים". הרפורמים ועיתון הארץ לחצו והמשטרה פעלה - ככה זה עובד כאן". 

"פועל למען עם ישראל". גופשטיין בכנסת. צילום: מרק ישראל סלם
"פועל למען עם ישראל". גופשטיין בכנסת. צילום: מרק ישראל סלם


לדברי בן גביר, גם אם דעותיו של גופשטיין מרגיזות, שאלת העיתוי מחשידה: "לא יכול להיות שהבנאדם הגיע למספר חקירות כבר השנה. אני חושב שהמשטרה פועלת מתוך לחץ. לבנצי גופשטיין יש דעות, ויכול להיות שהן מקוממות ומרגיזות. יש כאן את שאלת העיתוי, לפני העתירה בבג"ץ עוצרים את גופשטיין. הלקוח שלי, כל מה שהוא עושה זה פעילות למען עם ישראל ובנות ישראל. מותר לחלוק עליו" .
צעדה של פעילי להב"ה. צילום: פלאש 90
צעדה של פעילי להב"ה. צילום: פלאש 90


"אני מסכים אתכם שכרגע המידע מהחקירה לא זורם, אבל מה שבטוח, לפי ניסיון העבר, הוא שבמשטרה עלו על הר גבוה ובסוף כל החשדות נופלות", סיכם בן גביר. 

המשטרה ביצעה הלילה פשיטה לילית על מספר בתים של פעילי ארגון להב"ה באזור ירושלים, מרכז, דרום ויהודה ושומרון, ובהם כאמור יו"ר הארגון בנצי גופשטיין, בחשד לעבירות איומים, תוך לקיחתם לתחנת משטרה. בסך הכל 15 חשודים המוכרים למשטרה, נעצרו או עוכבו לחקירה בחשד כי פעלו לאתר ולאיים על בני מיעוטים שקיימו קשרים עם נערות וצעירות יהודיות.

הבלשים הגיעו לבתים כשבידיהם צווי מעצר וביצעו חיפוש בבתי החשודים, תוך איסוף ממצאים. כלל החשודים הובאו לחקירה ביחידה המרכזית, ובהמשך יוחלט מי מהם יובא בפני בית המשפט לדיון בעניינו, כאשר במקביל החקירה נמשכת.

הפרשה החלה בחקירה סמויה ומורכבת שהובילה לחשיפת פעילות מאורגנת, מתוכננת ומתוזמנת שבוצעה, עפ"י החשד, על ידי החשודים המוכרים כחברים בארגון להב"ה ופועלים למניעת 'התבוללות'.