מלך ירדן עבדאללה נועד היום (ראשון) עם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס בעמאן. השניים דנו בפיוס הפלסטיני בין חמאס לפתח והמלך אמר כי הוא יתרום לחיזוק האחדות הפלסטינית. לדבריו, הפיוס מייצג צעד חשוב לדחיפה קדימה של תהליך השלום וחידוש של שיחות יעילות בין ישראל לפלסטינים על בסיס פתרון שתי המדינות. 

המלך הוסיף כי הנושא הפלסטיני הוא עיקרו של הסכסוך במזרח התיכון, דבר שהוא תמיד בעדיפות עליונה לממלכה ההאשמית. 

אבו מאזן אמר בהצהרה לעיתונות שי "בזמן הזה יש שיחות על פיוס לאומי וההסכם שנחתם במצרים בינינו לבין חמאס". לדברי יו"ר הרשות הפלסטינית, "מה שחשוב לנו, זה שאחינו בירדן יהיו בתמונה ויסכימו איתנו בכל הנושאים. דנתי עם המלך בכל מה שקרה בניו יורק ובקהיר ובמה שיקרה בעתיד ובמה שנעשה". 

בתוך כך, ניקולאי מלדנוב, שליח האו"ם למזרח התיכון, גינה את דבריו של מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס סאלח אל ערורי, שקרא להשמדת ישראל ואמר כי הדבר "לא משרת את האינטרס של השלום, ואת מטרת פתרון שתי המדינות.

כזכור, לפני כשבוע וחצי, הודיעו חמאס ופתח כי הגיעו להסכמות וחתמו על הסכם פיוס, בחסות המודיעין המצרי. ראש הרשות אבו מאזן בירך על קיום ההסכם. סוכנות הידיעות ״מען״ דיווחה, כי ההסכם כולל שלושה מסלולים: פתרון בעיות פקידי רצועת עזה, מסירת מעברי הגבול של הרצועה עם ישראל ומצרים לידי משמר הנשיאות של הרשות הפלסטינית והקמת ועדות מעקב לביצוע הסכמים נוספים. יו״ר הרשות אבו מאזן טרם אישר את המתווה. מנהיג חמאס, אסמעיל הנייה, הודיע לפנות בוקר על הגעה להסכם בין פתח וחמאס, בתום דיונים מרתוניים שנמשכו שעות רבות.

לפי דיווח ברויטרס, מעברי הגבול ברפיח יעברו לשליטת כוחות הנאמנים לאבו מאזן החל מה-1 בנובמבר. לפי דיווח של העיתון ״אל-חיאת״ היוצא לאור בלונדון, נציגי חמאס הגיעו לקהיר עם החלטה סופית ומוחלטת, לפיה ״כל מה שמעל לקרקע יועבר לידי ממשלת הפיוס״. יש להדגיש, כי לאחר חתימת ההסכם העבירה מצרים הזמנה לכל הפלגים הפלסטינים להתכנס בקהיר ב-21 בחודש להשלמת הדיונים. הצדדים יודיעו במשותף על ההסכם במסר לעם הפלסטיני.

בשבוע שעבר החליט הקבינט המדיני-ביטחוני כי ישראל לא תנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית הנשענת על חמאס, זאת בעקבות הפיוס הפנים פלסטיני. הקבינט הציב תנאים לחידוש המשא ומתן במצב הנוכחי, בהם הכרת החמאס בישראל ופירוקו מנשקו וכן השבת חללי צה"ל והאזרחים הישראלים. תנאים נוספים שהוצגו היו שליטה ביטחונית מלאה של הרשות הפלסטינית ברצועת עזה, כולל במעברים ומניעת הברחות והזרמת כספים וציוד הומניטרי לעזה, רק באמצעות הרשות הפלסטינית והמנגנונים שהוקמו לשם כך.

חבר הקבינט השר נפתלי בנט שדרש את כינוס ודיון הקבינט אמר כי "הקבינט הביטחוני קיבל היום החלטה אסטרטגית שמגדירה תנאי בסיסי לכל משא ומתן: אל מול חבירת אבו מאזן לארגון טרור מדינת ישראל לא תחל במשא ומתן מדיני כל עוד חמאס לא יתפרק לחלוטין מנשקו". עוד נמסר כי השר בנט מברך את ראש הממשלה על אימוץ ההחלטה הרואה ברשות הפלסטינית כרשות טרור משום שכל החלטה אחרת היתה מעניקה לגיטימציה לארגון הטרור חמאס שפועל להשמדת ישראל.