יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי דיבר הערב (ראשון) במהלך גיבושון של הסיעה במסעדת 'ליליות' בבית אסיה שבתל אביב ואמר: "אני מבקש לא להביע עמדות קיצוניות, זה מרחיק אנשים", כך על פי גורמים במפלגה. במהלך דבריו מתח גבאי ביקורת על דבריה של ח"כ מרב מיכאלי באוסטרליה שעוררו סערה על אופי המשפחה הגרעינית ואמר: "בחרתי לא להגיב כמה ימים על הדברים כי לא ידעתי מה לומר ולצערי גם אחרי ההופעה שלה בפגוש את העיתונות אני לא מבין את הדברים, אבל לא אתראיין".



בהמשך על פי הגורמים, דיבר גבאי על כך שחשוב לא לירות בתוך הנגמ"ש ואם נאמרים דברים שלא מבינים אותם, לבדוק ולא להתנפל ולצאת נגד יושב הראש. "יש לי בעיה עם ירי בתוך הנגמ"ש, יש מחיר לזה שמישהו עולה אחריי ומתראיין נגדי", אמר.



גבאי ביקש מחברי הסיעה "להרים טלפון" כשיש נושאים שנויים במחלוקת ועל כך השיבה לו מרב מיכאלי: "גם אתה יכול להרים טלפון".


כזכור, חברת הכנסת מרב מיכאלי התבטאה בראיון באוסטרליה נגד "המודל ההטרוסקסואלי" של המשפחה הגרעינית וטענה כי יש לאפשר "יותר סוגים" של משפחות. "אני אומרת שכמו שבאתי ואמרתי לפני 20 שנה שכל אישה שלישית עוברת תקיפה מינית זה כאילו מקובל ומובן מאליו שאנחנו לא אמורים לפגוע בילדים שלנו", אמרה מיכאלי. "זה לא קורה, ולכן, כן, הגיע הזמן לטפל בזה ולדבר על זה. המשפחה יכולה להיות מקום נהדר, צריך להרחיב את האפשרויות: אם זה אבא ואבא, אמא ואמא. לא צריך לכפות את המודל של הזוגיות ההטרוסקסואלית על כולם". 

עוררה סערה, מרב מיכאלי. צילום: פלאש 90
עוררה סערה, מרב מיכאלי. צילום: פלאש 90



ח"כ מיכאלי הוסיפה כי יש להתיר בחוק נישואים אזרחיים ולאפשר "יותר סוגים" של משפחות. "אנחנו הדמוקרטיה האחרונה בעולם כולו שאין בה נישואין אזרחיים", אמרה. "צריך לדבר על האספקטים הכלכליים: כל זוג שלישי מתגרש, כנראה יש בזה בעיה. השרה שקד העבירה תקנות לשינוי האופן בו מתקיימים גירושים בישראל. זה זירת קרב שהורסת ילדים וילדות. צריך לבחון את הדברים האלה מחדש בשביל לעשות אותם כמקום יותר טוב ולאפשר יותר סוגים ממשפחות".