הניסיון לחוקק את החוק הצרפתי, הקובע שלא ניתן לחקור חוק ממשלה מכהן מעורר סערה במערכת הפוליטית. בן כספית התייחס היום (שני) בשיחה עם ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM ליוזמה וטען כי "הצעת החוק עלתה כשהחלו חקירות נתניהו, אני שומע זאת ולא מאמין. אמסלם טוען כי הוא דואג לראשי הממשלה הבאים, אך שימו לב איזו מהומה ואיזו מלחמת עלבונות נוצרה לאחר ששרת המשפטים איילת שקד החליטה לדחות את הצעת החוק בשבוע. עושים במערכת הפוליטית הכל כדי להציל את ראש הממשלה ומצפים איתנו להאמין לשקרים הללו. חלק מהציבור אף מאמין לשקרים הללו כפי שחלקו מאמין לטענת נתניהו כי לא ידע שבן דודו, דוד שמרון היה מעורב בעסקת הצוללות. זה פשוט מגוחך".





דרור רפאל התייחס להצעת החוק וטען: "נתניהו כבר לא מצליח להסביר כיצד חקיקת החוק הזה אינה פרסונלית". "כי ברור שהיא פרסונלית", השיב לו כספית: "מה שלא תעשה, לא תמצא טיעון סביר לבהלה של האנשים הקרובים לנתניהו להעביר את החוק במהרה. הם יודעים שבימים הקרובים יזומנו לחקירה אנשים שקשורים לנתניהו וישנה פאניקה במערכת הפוליטית. אני אומר לעצמי שלא ייתכן שיאפשרו לחוק הזה להיות תקף על נתניהו וחקירותיו, אך מנגד קורים כאן בשבועות האחרונים דברים שלא יכולים להיות והם על בסיס יומי. אין דבר בלתי אפשרי היום".



ניסים משעל הצטרף לדבריהם והוסיף: "הדבר הכי חמור בעיני הוא הזלזול ביועץ המשפטי, מתייחסים אליו כפקיד שתפקידו לייעץ בלבד".



כשנשאל כיצד יגיבו השרים נפתלי בנט, איילת שקד ומשה כחלון להצעת החוק, השיב הפרשן: "אני חושב שצריך דווקא לשבח את חברי הכנסת רחל עזריה ואורן חזן שיצאו בקול גדול נגד הסיפור הזה. אם החוק יהיה תקף קדימה בלבד ויכלול תוקף של שני קדנציות בלבד זה יהיה הרע במיעוטו, כי החוק הזה בעצם נותן לראש הממשלה את הרישיון להרוג. נתניהו לעת עתה לא מרוויח מהחוק דבר, אך הוא מאמין שהוא מחוסן בדעת הקהל, לא משנה מה הוא עושה, הוא ממשיך להרוויח 30 מנדטים. היום הכל מותר, זה מה שקורה פה עכשיו".



על חקירות נתניהו העתידיות סיפר: "צפויים עוד מספר זימונים מעניינים לחקירה שממתינים במחסנית של המשטרה לא רק בפרשת 3,000 אלא גם בפרשות אחרות. אל תשכחו כי גם ראש הממשלה צריך להיחקר אך המשטרה לא מצליחה לקבוע עמו מועד מתאים".



עריכה: איתמר זיגלמן