התגובות הסוערות בעקבות נאום התוכחה של נשיא המדינה ראובן ריבלין, אתמול בכנס הפתיחה של מושב החורף בכנסת, הגיעו גם לדף הפייסבוק שלו שהתמלא במאות תגובות תמיכה לצד תגובות נאצה וביקורת על הנשיא. הגולשת דורית קציר כתבה: נשיא ישראל החדשה! עסקן ונוטר קטן שלא יכול להסתיר את הפוליטיקאי הנוטר והמתחשבן הקטן. הוא ייזכר ככזה שבזמנו הרבה אנשים בישראל העמיקו את המחשבה על מוסד הנשיאות המיותר כל כך". 


 

נתן קריאף כתב כי "הכל פוליטי הכל נקמני. אדוני הנשיא תפסיק להסית נגדי. מחיאות הכפיים שקיבלת מחברי הכנסת המוסלמים ומהשמאל עם יציאתך את אולם הכנסת מעידים כמיליון מונים מי בחר בצד של הטרור, אתה או העם היהודי שעשה אותך". לדבריו, "השנאה שלך לביבי זכורה לי עוד בשנות התשעים ושמעתי אותה מפיך במו אוזניי. תמשיך בדרכך כי רק כך העם יפנים שאתה והמשכן הנשיאות מיותרים ואף מזיקים למדינה ולימין".

מנחםם גיל כתב: "דון כרובי ריבלין, הוכחת שוב בנאומך ההזוי שאתה כסיל גמור, שוטה, ובעיקר טוכעס לייקער קטן ועלוב של התקשורת הסמולנית. צרור ההבלים שפלטת מפיך מבייש את משכן הכנסת. אתה איש קטן, חנפן, ופתטי. מוטב לך שתשתוק, כך אולי נטעה לחשוב שנשאר קורטוב חכמה בקדקודך". מיקי ארמסטרונג הביע תקווה שהנשיא ריבלין יהיה הנשיא האחרון ושבתום כהונתו תבוטל המשרה. 

"ביישת את המשכן". ריבלין בפרלמנט האירופי. צילום מסך
"ביישת את המשכן". ריבלין בפרלמנט האירופי. צילום מסך
הגולשת אורנה בכר כינתה את נאום הנשיא "נאום נקמנות", וכתבה: "קשה היה לצפות בך. לא כך מתנהג נשיא שאמור לאחד את העם ולא לפלג. ממלכתיות לא היתה בנאומך. עמדת מעל בימת הכנסת כעוס ממורמר וחדור רצון עז לרמוס במילותיך את המפלגה בה צמחת וגדלת. לעם ישראל אין צורך בנשיאים. את המשאבים הכספיים על חשבון משלם המיסים יש לתת לחיילים ולמעוטי יכולת. ועד לסיום תפקידך נקווה שדעות פוליטיות וסגירת חשבונות אישיים לא ילוו את דרכך". 

"התפקיד מיותר. צא לפנסיה!"



 
גולש בשם ניר אל גער בנשיא: "תתבייש בנאום שנאמת היום בכנסת ישראל. מתבייש שאדם כמוך הוא נשיא. אנחנו הרוב לא בחרנו בטרור, בחרנו במי שהכי מתאים להנהיג את מדינתנו ואם בעינייך אנחנו עריצים לך תחפש לך מקום אחר, אולי בפלסטין יאמצו אותך". אחר בשם אלי קרייסמן כינה את הנשיא "פקיד פח קטן" ושאל: "למה אתה, שלא עשית דבר מלהיות ליצן הכנסת ולא נבחרת על ידי יכול לרדת על מנהיגות נבחרת באיטלה של פגיעה בדמוקרטיה? עלבון לאינטליגנציה ובזבוז כספי ציבור. הנזק שאתה עושה לישראל בעולם רק מוכיח כמה התפקיד מיותר. צא לפנסיה”.
לעומתם כאמור גולשים רבים שבחו את נאומו של הנשיא וכינו אותו "נאום מכונן". הדר סגל כתבה למשל "נשיא אדיר. אדם ענק. גאה שאתה הנשיא שלנו". אור גורן הוסיף: "אשרינו שיש לנו נשיא ממלכתי שמייצג שפיות שלצערנו כבר לא מובנת מאליה”. "אשרינו שיש לנו אותך. המשך בדרכך. היא מלאה הוד והדר. חזק ואמץ", כתב שי אלט. ארז ברגר הגדיר את נאום הנשיא כ"נאום היסטורי ומעורר השראה שמפיץ אור בתקופה החשוכה הזו של היעדר מנהיגות ערכית ומוסרית”. 
 משה באסה כתב: "רובי ריבלין הרווזיוניסט איש תנועת החרות איש הליכוד איש מחנה דוד לוי בליכוד הוא קרן אור באפילה של ממשלת הרוע הזו . הנשיא הזכיר לחברי מפלגתו שצה"ל הוא הצבא של כולנו ואין לחבוט בו לשם השגים פוליטיים , הוא הזכיר שהתקשורת היא נשמת אפה של הדמוקרטיה הוא הזכיר את חשיבות בית המשפט העליון הוא יצא נגד ההסתה והשיסוי של ראש ממשלה שמוכר את כולנו בעבור עוד כמה חדשי השרדות שלו. אז תודה לך אדוני הנשיא שאתה מזכיר לנו שלא הכל רע ושחור ושנשארו כמה מנהיגים ראויים לעם ישראל". 
אחדים מהגולשים בקשו מבית הנשיא להעלות לדף הפייסבוק את נאום התוכחה במלואו משום שעד כה מסיבה לא ברורה נמנעו מנהלי הדף להעלותו.