יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן הגיב היום (שלישי) לדיווח ב"הארץ" על כך שהמשטרה בודקת חשד לפלילים נגדו בעת שכיהן כסגן ראש העיר ראשון לציון. "כל בר דעת מבין שהעיתוי בו פורסמה הידיעה אינו מקרי ויש כאן ניסיון לרפות את ידיי, זה לא יעזור. אני את הפעילות הציבורית שלי אבצע כפי שאני מאמין בה.



"מסע הציד הבזוי של עיתון הארץ נגד אנשי ימין ונגד כל מי שלא מתיישב עם האג׳נדה שלו שבר הבוקר שיאים חדשים. הפער בין השאלות שנשלחו אלי ובין הידיעה הממוחזרת שפורסמה מדבר בעד עצמו. כבר תקופה ארוכה שהעיתון ממחזר סיפורים ישנים שנבדקו על ידי כל גורמי אכיפת החוק ונסגרו. במשך 28 שנה כיהנתי כחבר מועצת עיר וקבלתי אלפי החלטות לטובת צד ולרעת צד, זה חלק מהעשייה הציבורית, הניסיון להלך עלי אימים לא יצלח. ידיי נקיות".





בראיון לרדיו 103FM אמר ביטן כי "אני 28 שנה הייתי חבר מועצה. 11 שנה סגן ראש עיר. ידי נקיות שיבדקו מה שרוצים". עוד אמר ביטן כי "העיתוי אינו מקרי. הקשר בין מה שקורה לעיתונאים הוא בזוי. הנושא הזה היה במאה תחקירים. היה חובות כבדים והחזרתי אותם אבל לא בשוק האפור. לא לקחתי הלוואות בשוק האפור. הנושאים נבדקו בעבר והתיק נסגר.



"לא היה שום חוב של שבעה מיליון שקלים. שקר וכזב. זה לא נכון. אני קיבלתי בעירייה החלטות פעם בעד משהו ופעם נגד משהו. יבדקו את כל ההחלטות הללו? לוקחים כל מיני שמועות שמפיצים כל המתנגדים שלי בראשון ואני צריך להסביר למה זה לא נכון. עיתון הארץ זה יחידת חיסול של אנשי ימין. אני אומר את זה במפורש. גם זה סוג של שחיתות". דוברת המשטרה, מירב לפידות, אמרה כי היא לא מאשרת ולא מכחישה את דבר קיומה של בדיקה.



על פי הדיווח ב"הארץ" בחודשים האחרונים גבו אנשי היחידה הארצית לחקירות הונאה, באישורם של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, עדויות בעניינו של ביטן. במוקד הבדיקה קשרים שהתקיימו לכאורה בעבר בינו לבין אנשי עסקים.



ביטן כיהן כחבר מועצה מאז 1988, וב–2005 התמנה לסגן ראש העיר. בין 2008 ל–2010 ושוב מ–2013 גם עמד בראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה והחזיק בתיק ההנדסה בעירייה. על פי הדיווח הוא נקלע לחובות כבדים לאחר שלקח הלוואות בשוק האפור, חלק משכרו עוקל וננקטו נגדו הליכי הוצאה לפועל. לפי העדויות ביטן סיפר שחובותיו תפחו ליותר משבעה מיליוני שקלים ושהוא נרדף על ידי אנשי השוק האפור. ב–2010 אף נפתחה נגדו חקירה פלילית, אך לבסוף החליטה פרקליטות מחוז המרכז לסגור את התיק.