בעקבות נאומו של ראש הממשלה בפתיחת מושב הכנסת אמש, בו כינה את אנשי התקשורת 'חמוצים', התייחס הבוקר (שלישי) כתב חדשות החוץ של ערוץ 10, נדב אייל, לנאומו וטען כי יש לזרז את חקירות ראש הממשלה: "עד היום הייתה הנחת עבודה שהיועץ המשפטי לממשלה, כשהוא ניצב בפני חשדות חמורים של ראש הממשלה או שר בכיר, עושה כמיטב יכולתו לזרז את החקירות ולהגיע למסקנות כי המדינה לא יכולה להתנהל בחקירה מתמדת. זהו לא נחקר רגיל וזהו אינו חשוד רגיל". 


לדברי אייל, "היועץ המשפטי הנוכחי החליט על מדיניות אחרת במטרה להפוך כל אבן, כל קצה חוט ולהביא כל עד. זהו דבר מבורך אך הוא מתעלם מהציבוריות של ראש הממשלה ומהעובדה שבינתיים 'שורפים כאן את המועדון' עם ההצעות של חבר הכנסת דוד ביטן".

עוד הוסיף כי חייבות להתקבל החלטות מיידיות בנוגע לחקירות ראש הממשלה. "אנחנו רואים בעצמנו שאי אפשר לנהל מדינה כשראש הממשלה נמצא בשורה של חקירות, שורה של חשדות וכללי המשחק הדמוקרטי מתחילים להשתנות כששרים דורשים שראש ממשלה לא יוכל לעמוד לדין על שחיתות. היועץ המשפטי לממשלה טוען כי יקבל החלטה בפרשות 1,000 ו-2,000 עד ינואר 2018, לאחר מכן יהיה שימוע וזה יימשך. אני מעריך שהיועץ המשפטי לממשלה מתחיל לשנות את המדיניות הזאת, אני שומע את הדברים על כך ששמים את הרגל על הגז ואני טוען שזה חייב להשתנות כי כך אי אפשר לנהל מדינה", טען.
עריכה: איתמר זיגלמן