יום לאחר "נאום החמוצים" בכנסת המשיך היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו להשתמש ב"אלמנט החמוצים" כדי לתקוף את האופוזיציה. במהלך דיון חגיגי שהתקיים באולם האודיטוריום בכנסת, לרגל "יום העלייה", דיבר ראש הממשלה על הסיכום אליו הגיע עם נשיא רוסיה פוטין כדי להבטיח מתן פנסיות לעולי חבר המדינות.



"אני נפגשתי עם הנשיא פוטין כדאי להבטיח מתן פנסיות לעולי חבר המדינות שעבדו ברוסיה לפני הגעתן ארצה, הדבר הזה הושג", אמר נתניהו. יו"ר ועדת העליה והקליטה, ח"כ אברהם נגוסה מהליכוד ביקש מח"כ סבטלובה להימנע מהפרעות משום שמדובר באירוע חגיגי אלא שנתניהו אמר לח"כ נגוסה בחיוך: “תן לחמיצות לעבוד קצת, תהיו חמוצים בחן, אני מציע את זה לכולם".



ח"כ סבטלובה לא נהנתה מהבדיחה והעלתה ציוץ לטוויטר בו כתבה: "ביום העליה והקליטה נתניהו מסתכל בלובן של העיניים לעולים רבים שנותרו ללא פנסיות או דיור, ומשקר על ההישגים הדמיוניים שלו". היא צרפה לציוץ סרטון של חילופי הדברים עם נתניהו וגם האשטאג: #חמוצהגאה



ח"כ עומר בר לב התייחס גם הוא לדברים וצייץ: "ביום העלייה והקליטה,הפך נתניהו את הגימיק הכושל מאמש לדרך, מזלזל בגסות בכל מי שניצב מולו, והפעם תקף את ח"כ סבטלובה שהציבה מראה לפניו. בושה".